Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är May äntligen Maj efter fyra år

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fixade jag en liten inställning som gör att månaden May äntligen är översatt till Maj i forumet. Har irriterat mig sedan 2003 att vi inte lyckats fixa det men ikväll hittade jag äntligen rätt.

Lösningen heter PHP Locale och lite tips på alla %Y %H %i osv finns här:
http://se.php.net/manual/en/function.strftime.php

"Bättre sent än aldrig" säger man väl?

Inte bara Maj som står rätt nu, utan även Oktober. Förut så stod det Oct, men nu så står det Okt.

Tog den här bilden för bara 20 minuter sedan...

(på grund av registreringsdatumet, lite roligt)

Jo alla datum & tider följer svensk standard nu - det var poängen med mitt inlägg även om det var lite otydligt. Problemet har inte varit en översättning utan en PHP locale inställning i systemet, det var därför jag aldrig hittade "Oct" att översätta till "Okt"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-16 13:37
Ursprungligen av Björnström:

Jo alla datum & tider följer svensk standard nu

Men isåfall börde rubriken heta "Nu är May äntligen maj efter fyra år", eftersom månader inte skrivs med inledande versal i svenskan, förutom i början av meningar förstås.

/Folkbildaren

Det blir mycket bättre nu..

Fast det verkar ha uppstått ett nytt problem; tiden verkar ha stannat!

Jag hade råkat ställa in tiden som (Timme 24tim : Timme:AM/PM) så klockan blev ju 23:11 på allting. Nästa timme hade alla inlägg varit 0:12 tror jag!

Nu lade jag till sekund också - kanske lite overkill?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-16 00:50

Känns faktiskt som overkill, för mycket info kladdar ner forumsidan. Stör ju egentligen inte så mycket, men vi får se vad andra tycker.

Ursprungligen av boris91:

Känns faktiskt som overkill, för mycket info kladdar ner forumsidan. Stör ju egentligen inte så mycket, men vi får se vad andra tycker.

Jag tog bort sekunder. Ville mest visa vad som går att göra

Sedan skriver vi ju i Sverige månaderna med gemener, inte versaler...

Ursprungligen av johan_tanying:

Sedan skriver vi ju i Sverige månaderna med gemener, inte versaler...

Lugn, det är fixat till 2011.

skönt att höra att tekniken går framåt

1
Bevaka tråden