• Medlem
  • International user
  • 2007-05-15 10:51

Min Nokia E50 har fungerat med iSync utan problem sedan jag köpte den, först med mactomster.de:s isyncplugin och senare med Nokias egna som man kan ladda ner här.

Det jag inte lyckas få igång är bluetoothfunktionerna i adressboken, dvs möjlighet att t.ex skicka SMS via datorn. Trycker jag på bluetoothknappen i adressboken så vill den jag ska välja telefon att para med, gång på gång. Varje gång väljer jag min telefon och slår in "parningsnyckeln", men vad jag än slår in så säger den bara "pairing successful" UTAN att telefonen nånsin frågar efter nyckeln som den borde. Jag ser att telefonen tar emot någon anslutning eftersom bluetoothikonen "tänds och släcks" men jag får inget felmeddelande eller liknande över huvud taget. Nån som har nån idé?

Adressboken fungerade perfekt med min Nokia 6670 som körde den äldre versionen (v2) av Symbian S60.

Jag sökte på E50 och fick upp en massa obesvarade trådar om huruvida E50 stöder mac eller inte, så jag ska utveckla inte på den punkten. iSync fungerar oftast finfint med Nokias Symbian S60-lurar. De allra flesta modeller går att få igång även om iSync inte stöder dem eftersom ju alla använder samma operativsystem. Har du en ny modell som iSync inte känner till borde det gå att ändra modellnamnet i en existerande drivrutin så den passar med din telefon.

Nokia har ju numera ett bibliotek med drivrutiner också, men tidigare fick man göra detta på egen hand.