Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur petig är Intel iMac C2D på minnen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-09 19:00

Var idag innne i en butik och tänkte köpa "no-name" (hade ju namn, men mindre känt sådant) minnen. Jag blev informerad av att det hade varit flera kunde inne och klagat över att systemet blev ostabilt osv.

Kikade in på Komplett och såg att de hade specifika minnen till Mac, men att dessa i specifikation påminde jääääkligt mycket om de "vanliga" minnena med samma speccar.

Vad är sanningen i allt detta? Behövs det speciella minnen till Mac, och - varför?

Mvh
/Fredrik

Länk från Komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333791

Ja är det du som köper kommer det garanterat krångla.

Men allvarligt talat så har macar av nån anledning varit väldigt kinkiga med vilket minne man matar dem med. Det är inte bara "no-name" som strulat utan även vissa märkesminne har jävlats med en del personer.

Köper du mac-specifika minnen betyder det egentligen inte nåt mer än att de testats för mac. Det är helt säkert precis samma som Corsairs vanliga minne (jag har kört sånt i min MacBook utan problem). I detta fall betalar man ju knappt nåt mer för det mac-specifika så då är det bara att klippa det. Jag skulle dock hålla mig borta från billigast möjliga no-name för det är lite att be om problem.

  • Medlem
  • 2007-05-10 19:00

Du glömde smileyn i sarkasmen, Rickard.

/F

Köpte minne till min iMac 20" på INET i GBG, funkar som ett spjut.

Kan tillägga att det INTE var NoName, de var billiga nog som det var.
Historiskt sett (Power-PC-tiden) så var Macar petiga med "originalminnen".

Senast redigerat 2007-05-18 18:45

Det behövs inga speciella minnen, men no-name ska man inte köpa till någon dator. Att sätta in ett minne som ursprungstillverkaren kasserat är som att be om problem.

1
Bevaka tråden