Trådlöst tangentbord utan numerisk del?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-05-08 10:19

Hej.

Funderar på att köpa ett "Rain Design mStand"-ställ till min 17" PB.

För att minimera sladdragande vill jag ha Bluetooth mus (Mighty?) och tangentbord.

Älskar mitt PB-tangentbord och vill ha ett liknande.

Finns det något trådlöst tangentbord (helst utan behov av USB-dongle) med svensk Mac-tangentbordslayout och *utan numerisk del* ?? Allra helst med inbyggd styrplatta.

Jag vill alltså ha ett litet (tunt och smalt) tangentbord utan behov av sladd.
Svenska tangenter, ingen Windowsknapp...

Vill helst slippa såga av ett Apple Wireless Keyboard (Bluetooth)...

Tips?

Nu har jag inte letat precis detta, men min erfarenhet är att det är rätt begränsat utbud av macspecifika tangentbord, speciellt med svensk teckenuppsättning. Det brukar gå rätt snabbt att kolla igenom utbudet från de stora (Apple, Logitech, MacAlly). Vissa av Microsofts tangentbord har fullt macstöd (jag använder deras superba ergonomiska t.ex.) om man kan leva med att det är Windowssymboler på tangentbordet. Dock tror jag att deras senaste läckra trådlösa (utan numerisk del) bara finns för Windows.

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-05-09 13:43

Egentligen borde ju numerisk del på höger sida förbjudas. För alla högerhänta leder det ju till lite halvtaskig ergonomi.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-11 14:27

Jag har också letat efter ett litet smidigt tangentbord utan numeisk del utan framgång. Slutade med att jag köpte Apple Wireless, väldigt smidigt men den numeriska delen är i vägen.

1
Bevaka tråden