Viloläget vill bara vila en stund

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag sätter datorn (glob 17") i Sleep sover den bara en liten stund, och det verkar vara helt random hur länge. Både skumt och irriterande... Antar att det inte är att göra så mycket åt det dock ?

Om den vaknar direkt efter att den somnat hela tiden så brukar det iaf för mig vara något program som trilskas. Jag brukar logga ut och logga in igen så löser det sig oftast, annars blir det omstart.

Fortsätter det ändå så kan du prova att dra ur nätverkssladden och sedan sätta datorn i vila. Om det helt plötsligt gör att den kan sova hur länge som helst utan problem så finns det någon annan pryl på ditt nätverk som konstant väcker datorn.

Ursprungligen av gusax840:

Om den vaknar direkt efter att den somnat hela tiden så brukar det iaf för mig vara något program som trilskas. Jag brukar logga ut och logga in igen så löser det sig oftast, annars blir det omstart.

Fortsätter det ändå så kan du prova att dra ur nätverkssladden och sedan sätta datorn i vila. Om det helt plötsligt gör att den kan sova hur länge som helst utan problem så finns det någon annan pryl på ditt nätverk som konstant väcker datorn.

Aight, tack för tipset/tipsen, ska prova det samt hålla lite koll på vlka program som är igång när det händer...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-09 13:54

Det brukar finnas en kryssruta i Strömsparinställningarna som heter "Vakna vid administrativ nätverksverksamhet" eller liknande. Testa att kryssa ur den.

1
Bevaka tråden