Köpa MacBook i USA?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
MIn flickvän funderar på att köpa med sig en MacBook i USA. eller rättare sagt en polare till mig ska köpa med den till min flickvän. några frågor:
Är det nåt annat som är annorlunda med datorn än tangentbordet? För det är ju egentligen inget problem, bara köra svensk tangentbordsuppsättning..
Jag kan bara komma på adaptern till strömkabeln, men antar att man kan lösa det på nåt smidigt sätt? Finns det nån mer skillnad?

Och är det någon som vet om man kan dra av skatten man betalar på datorn när min vän flyr landet på söndag?

Strömadaptern är inget problem - bara att köpa en separat apparatsladd á 40kr.

Såvitt jag vet får man inte tillbaka statetax när man lämnar USA längre, rätta mig gärna om jag har fel!

Hon behöver den dock först till hösten, typ september. Så kanske bättre att vänta tills de nya Macbookarna kommer och istället för att köpa mellanmodellen i USA nu köpa minstingen i Sverige i sommar?

• Medlem
  • 2007-05-08 11:17

Min tjej sticker till USA på fredag, och jag har frågat mig själv precis som herr Båth i föregående inlägg.

Nu när nyhetem om att LED-belysta skärmar eventuellt ska komma i sommar så blir man ännu med tveksam. Kollar man också på Macrumors buyers guide kan man se att det inte direkt rekommenderas att köpa en ny macbook i dagsläget. Jag gissar själv på en uppdatering av datorerna på WWDC som ju bara är lite drygt 33 dagar bort (WWDC 2007 countdown widget )

Jag kommer nog att avstå från att köpa upp mig på en dator som antagligen uppdateras inom de kommande 3 - 4 månaderna (om man tittar på macrumors historik) och köpa en brännhet ny version av macbook efter sommaren.

1
Bevaka tråden