Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Airport i MacPro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-06 22:15

Okej...okej. Jag vet, jag skulle naturligtvis ha beställt det när jag köpte burken. Men när de frågade så bara antog jag (felaktigt) att det satt ett kort i. Så nu har jag sökt i forumet och googlat, men inte hittat något exakt svar. Har hittat hur man installerar i en G5:a och en guide som säger att det är en MacPro-installation, men kortet ser inte alls ut som det som t.ex. Dustin säljer. Har någon en länk eller installationsförfarande? Eller helt enkelt bara en bild på hur ett installerat kort sitter?

Eller är det bara att ta datorn under armen och knalla ner till närmsta ÅF?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-06 22:47

Tror att de korten endast säljs som service-parts så det blir att knalla ner till en återförsäljare/service center och låta dem installera det åt dig,

Det är inte de vanliga extremekorten som sitter i MacPros

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 09:05

Hej!
Jag upgraderade själv min MacPro 2,66 med ett
"Apple Airport Extreme Wireless Upgrade Mac Pro" ifrån inwarehouse, (2006-11)
dock så verkar det som de har tagit bort den produkten nu.

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?referId=1&prd=1123135

Det var rätt så bökigt då antenn-anslutningarna/kablarna låg under moderkortet och
bland massa annan kablage.

Men jag lyckades tillslut.

//S

Ursprungligen av sounden:

Hej!
Jag upgraderade själv min MacPro 2,66 med ett
"Apple Airport Extreme Wireless Upgrade Mac Pro" ifrån inwarehouse, (2006-11)
dock så verkar det som de har tagit bort den produkten nu.

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?referId=1&prd=1123135

Det var rätt så bökigt då antenn-anslutningarna/kablarna låg under moderkortet och
bland massa annan kablage.

Men jag lyckades tillslut.

//S

Befinner mig själv i samma situation. Vilken siffra till respektive possition?
Kollar man följande länk är ju det hela lite tvetydigt:
http://guides.macrumors.com/Adding_Bluetooth_and_Wireless_to_a_Mac_Pro

mvh

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-07 09:39

Jag har fått fram beteckningen, MA688Z/A (eller /B), men det verkar vara lögn i he..ete att hitta denna modul. Nåväl, för höra med den lokala shopen vad de ska ha för det.

Senast redigerat 2007-05-07 09:50
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-08 09:36

Det var ju enkelt.. Bara att ringa till kullander&kullander i malmö. De hade hemma.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-22 22:16

Tja.. Jag har fått hem Airportmodulen, men väntar fortfarande på min MAcPro (ska enligt uppgift komma i morgon). Men det verkar ju vara klart: 1 överst och 3 underst på airporten och BT till bluetooth (varför skulle den annars vara märkt BT?).

Det är ju bara att koppla enligt den nya infon. Blir det bra signal så är man nöjd.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Tja.. Jag har fått hem Airportmodulen, men väntar fortfarande på min MAcPro (ska enligt uppgift komma i morgon). Men det verkar ju vara klart: 1 överst och 3 underst på airporten och BT till bluetooth (varför skulle den annars vara märkt BT?).

Det är ju bara att koppla enligt den nya infon. Blir det bra signal så är man nöjd.

Yes, det borde vara rätt. Måste någon mjukvara installeras för bluetooth, el sköter det sig självt?
Till airport-kortet följde det med en skiva, så jag antar att man får installera lite skit efter montering.

1
Bevaka tråden