• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-02 02:55
Ursprungligen av Björnström:

Jag ger Astaro mer än 5 av 5 i betyg. Fungerar sjukt bra som brandvägg och 100% stabil i alla väder. Enkel att administrera och sjukt kraftfull. Vi byter till en nyare version senare i höst.

Vet inte vad du menar med "Linux eller Solaris"? Den där Balanceng lastbalanseraren har eget Linux OS integrerat i lösningen.

Nja den stödjer solaris streams (sol 9 & 10) och linux som bas os, den kanske kommer med linux om du beställer den förinstallerad, dock är min personliga erfarenhet att solaris skyfflar mer även om det kräver mer "elbow grease" för att ställa in det.

Men ärligt talat, i detta fallet handlar det om vad som du känner dig mest bekväm med, det kommer att ge minst downtime..

Ang, astaro, ja det är lika lätt som något annat (ex pf) att ställa grundläggande, men vill man något spec så börjar gormandet, men jag är van PF som sagt, så vet man vad man sysslar med och använder pf så är det lite dåligt med tävlingsdeltagare

I detta fallet antar jag att det faller på SLA och då är balanceNG helt klart bra på papper iaf som sagt, har inte haft personlig erfarenhet med just denna så kan inte uttala mig.