Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loop Selection..?!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det i logic pro 7.2 någon motsvarighet till cubase "P" knapp, dvs att de events man har markerade sätter ut markers för loopen. Jag vill inte behöva dra i det gröna fältet för att loopa, bara genom att markera de events jag vill loopa.

Ursprungligen av ErikP120:

Finns det i logic pro 7.2 någon motsvarighet till cubase "P" knapp, dvs att de events man har markerade sätter ut markers för loopen. Jag vill inte behöva dra i det gröna fältet för att loopa, bara genom att markera de events jag vill loopa.

Markera det du vill loopa och tryck på L. Då blir det en loop som räcker ett tag. Lycka till
/uno

Dra upp regionerna till loopmarkeringsfältet.

Vips

hehe jäklar, där har vi det! Men måste man göra markers i global tracks? det funkar ju inte med att bara ta ett event och dra upp det, inte när jag försökte iallafall. Handen kommer fram men fixar ingen loop. Tack för hjälpen!

Markera regionen och tryck "-" (knappen till höger om punkt "." ) så är du hemma!

Funkar inte, har du klarat det på pro7.2?

shit det har jag också undrat ett tag.

edit: jag har ju en powerbook 12" (tangentbordet är rätt sparsamt) så jag måste ofta styra upp egna key commands: hittade precis en lösning på mitt problem (som jag tror e samma som ditt): markera de regions du vill "loopa in". tryck sen "set locators by regions", sen loopknappen (du kan ju styra upp sköna å snabba key commands till båda funktionerna). hoppas det var samma...

Senast redigerat 2007-06-21 15:05

Yes, kör Logic Pro 7.2

Men det funkar inte för dig alltså? Jag har inte ens ändrat något kommando.. skumt..

Har inte heller ändrat något kommando, det du gör är altså att du markerar en region (audio som midi?) i arrangefönstret och helt enkelt trycker på - knappen och sedan kommer den gröna looplisten att anpassas efter regionen? detta vill jag gärna få att fungera:) hade varit gött.
/Erik

Ursprungligen av monkeystrike:

shit det har jag också undrat ett tag.

edit: jag har ju en powerbook 12" (tangentbordet är rätt sparsamt) så jag måste ofta styra upp egna key commands: hittade precis en lösning på mitt problem (som jag tror e samma som ditt): markera de regions du vill "loopa in". tryck sen "set locators by regions", sen loopknappen (du kan ju styra upp sköna å snabba key commands till båda funktionerna). hoppas det var samma...

Låter vettigt, ska testa så fort jag kan. Dock innebär detta 2st kommandon för att komma i mål eller hur?

Jag har med största säkerhet inte ändrat något kommando.
Kör Logic Pro 7.2 japp!

Först markera en region, sen trycker jag - och sedan aktiverar jag "Cycle". (Eller om man gör det i omvänd ordning är skitsamma:p )

Du kan ju kolla i Key Command Prefrences (Alt + K) och söka på "Cycle".
Då är det någon av de långa förklaringarna som är rätt, typ "Loopa runt om en markerad region lalal"... eller nåt.

Lycka till!

1
Bevaka tråden