Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Site som stödjer mac för att hyra/se film?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-05-03 13:33

Jag är en relativt ny användare av Mac och vill kunna hyra filmer typ som SF anytime. Också att streama gratis material på en sight som fungerar väl. Har inte fått peekvid.com att fungera..

Någon som har tips så vore jag tacksam

Gratismaterial finns det ju alltid Youtube/Google video till.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-05-03 13:35

tömma papperskorgen på windowsbaserade program

Laddade ner bl.a. Windows mediaplayer till min mac. Då jag senare bestämde mig för att radera detta drog jag det till papperskorgen. När jag sedan försöker tömma den får jag meddelande om att programmet används i någon form. Säkert enkelt att fixa men ny i Mac världen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 21:26
Ursprungligen av trump:

Laddade ner bl.a. Windows mediaplayer till min mac. Då jag senare bestämde mig för att radera detta drog jag det till papperskorgen. När jag sedan försöker tömma den får jag meddelande om att programmet används i någon form. Säkert enkelt att fixa men ny i Mac världen

Testa att logga in och ut eller starta om datorn. Efter det borde borde det allt i papperskorgen ha slutat användas.

Om du vill slippa starta om datorn kan du alltid försöka hitta vad det är som används genom att titta i programmet Aktivitetskontroll som finns i /Program/Verktygsprogram. Sedan kan du avsluta den processen därifrån.

I sista hand kan du alltid tvångstömma papperskorgen med terminalkommandot:

sudo rm .trash/*

Efter att du klistrat in kommandot i Terminal och tryckt retur, frågar den efter lösenord. Skriv då ditt lösenord, trots att du inte ser några tecken skrivas, och tryck på retur igen.

Ursprungligen av trump:

Laddade ner bl.a. Windows mediaplayer till min mac.

Använd inte Windows Media Player för Mac. Microsoft lade ner utvecklingen av den för länge sedan. Använd Flip4Mac i stället. Det är en plugin till Quicktime som gör att Quicktime kan visa Windows Media-material.
http://www.flip4mac.com/download.htm

Ursprungligen av trump:

...streama gratis material på en sight som fungerar väl. Har inte fått peekvid.com att fungera...

Det heter site (eller "försvenskat" till sajt).
Sight är något helt annat.

1
Bevaka tråden