Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till iTunes?

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 21:23

Största anledningen att hata iTunes är att men är dum i huvudet. Många av dom Windows användare jag känner är vana att grisa runt i mappar och vägrar att lägga av med det. Flera av mina vänner har fortfarande alla sina mp3:or i en mapp i en mapp i en mapp nånstans och lyssnar på dom i Winamp precis som för tio år sedan. Och om jag lyckas övertala dom att använda iTunes så blir dom förvirrade och får ångest. Sen blir dom förbannade för att dom tycker att iTunes fuckar upp deras fina mappar. id3-taggarna är ofta skitdåligt ifyllda eller helt tomma, istället döper dom filen till typ Miss_Kittin_-_Requiem_For_A_Hit.mp3 ibland lyckas som tom klämma in albumnamn och år i filnamnet. Jävla idioter.

En annan anledning som jag faktiskt håller med om det är ju att iTunes år förbannat trögt och instabilt i Windows, Det dröjer skitlång tid att starta och kraschar ofta. Min flickvän har en PC som är typ lika gammal som min MacBook, lika mycket RAM och samma processor, och iTunes kraschar hela tiden på den. Är det så svårt att göra program till Windows? Det är tråkigt att det är den bilden många får av Apple, att dom gör program som drar skitmycket RAM och kraschar och fuckar upp din mp3-samling. Jag känner mins fem personer som har köpt iPods för att dom vill ha den hippaste mp3-spelaren, sen tycker dom iTunes är jobbigt, dom kör typ YamiPod eller kör iTunes och gnäller. Jag tycker att man bör börja med iTunes och sen köpa iPod om man trivs, om man vill hålla på och grisa så finns det andra mp3-spelare, dom matchar deras datorer bättre också.

  • Medlem
  • 2008-07-12 00:05

Fexxe, jag tycker att man kan vårda sitt språk och, viktigast, att respektera att andra gör "fel" utan att kalla dem idioter.

Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 09:06
Ursprungligen av Baron:

Fexxe, jag tycker att man kan vårda sitt språk och, viktigast, att respektera att andra gör "fel" utan att kalla dem idioter.

Admin

Javist, självklart. Jag ovårdar ofta mitt språk utan att tänka på att nån kan tycka att det är ett problem, jag är van vid att man kallar varandra idioter...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-02 12:39

Mötte mitt iTunes mardrömsscenario idag. Chefen har köpt sig en iphone och ylade om att han hatade itunes med dess kontrollbehov m.m. Värt att tänka på är att han tidigare haft en gammal iPod som han lätt koppla in i vilken burk som helst o bara Dra o släpp med musiken..

Nu ligger hans musik på minst 4hårddiskar på ca 1.5Tb. på samtliga hårddiskar ligger även backuper på bilder och datorer. Så tidigare pluggade han bara in någon av hårddiskarna o bytte lite musik hipp som happ...

Så då kan ni tänka er hur de gick med iPhonen nu som mer eller mindre kräver ett centralt musikbibliotek.
I detta fallet är det omöjligt med en iPhone att få någon synkning att fungera...Lösningen blev att skaffa ytterligare en hårddisk bara för iTunes musikbiblioteket, som han pluggar in var som helst o fyller med musik...för att sedan plugga in i vilket iTunes som helst och synka bara musiken.

Rätt smart men ändå inte. Själv sitter man med all musik på en central burk och låter itunes sköta allt...sjukt smidigt och så långt från Win 3.1 trädstruktur som e sååå ute.
Och hur blir inte låtnamnen o album/artist sökningarna om iTunes inte fick ordna upp i taggarna?? heltokigt.

Artist: She's got balls med låten AC/DC!

Bevaka tråden