InDesign -> HTML

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en pocketbok formgiven i InDesign. Hur får jag ut texten i HTML-format? Jag hittar inget användbart under Export...

Framför allt gäller det alla kursiveringar. Jag skulle också vilja ha något tips på hur jag kan behålla mina indrag (alternativet är väl search and destroy och lägga upp dubbla radbyten överallt, men det ser så glest och tråkigt ut).

Indesign cs3 och cross-media export.
Den funktion som jag är mest nyfiken på. Annars vet jag inte hur.

Det verkar ju crazy om det inte skulle gå att göra på ett enkelt sätt. Texten kommer redan från webben men är kraftigt redigerad i InDesign för bokpubliceringen. Nu ska den tillbaka till webben. Att behöva redigera hela texten manuellt en gång till känns mindre lockande...

Har Googlat lite och hittade bl.a. detta. Men som vanligt går det förmodligen snabbare att utföra själva arbetet än att söka efter och implementera tidsbesparande lösningar.

Testade GoLive också. Hej skräpkod.

Senast redigerat 2007-04-30 17:39
  • Medlem
  • 2007-04-30 17:29

om du exporterar texten som InDesign-taggat text eller vad det heter, kan du väl söka och ersätta <cTypeface:Italic> till <i>?

Kollade på det. Jag måste göra ett 20-tal sök och ändra-operationer, men det funkar! Och indragen fixar jag med en gammal hederlig pixel-spacer (duckar )!

Senast redigerat 2007-05-01 09:41
  • Oregistrerad
  • 2007-05-02 10:36

Det finns något som heter Packa för GoLive... funkar?

Mnja. Jag ville få ut texten HTML-formaterad - inte hela boken utlagd sida för sida som det blev i GoLive.

1
Bevaka tråden