Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tittar jag på tv i datorn?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte plats för någon TV i min lägenhet och skulle vilja koppla in kabel tv'n in i min tft på något sätt. Jag behöver väl ingen boxer när 3an och kanal 5 redan är kodade via fastighetsskötaren. Det är endast analoga signaler som skickas ut till varje lägenhet där alla kanaler redan finns så det enda jag vill göra är att kunna se kanalerna på min dataskärm. skärmen är ansluten till både en Macbook Pro och en stationär PC med PCI fack. Så de flesta anslutningsmöjligheter för "tv-kort" finns.

Vad finns det för lösningar?

Har kollat på en Formac watch & Go expresskort till macbook, någon som har testat det? Går det att koppla in en vanlig antennsladd och se på de vanliga analoga kanalerna från väggen?

Eller så har du Elgato EyeTV Hybrid, den kan ta emot analoga signaler. Ansluts via USB.

Går det att koppla in en vanlig antennkabel från väggen in i ElGato och se ALLA kanaler som jag normalt hade kunnat se på en TV?
Tack för hjälpen!
/

Ser nu att Formac kortet inte ens stöder analoga signaler så det gick ju fet-bort. Dock hade det hade varit schysst med ett ExpressCard, någon som känner till ett ExpressCard "hybrid tv kort" som funkar till intel mac?

Elgato Eye TV

Tycker denna måste vara den perfekta för dig.Med Elgato Eye tv Hybrid kan du se alla de kanaler din fastighetsskötare sänder ut samt de fria digitala kanalerna. Är själv i den sitsen och har en "hybrid". Fungerar perfekt. Behöver inte heller byta antennanslutning när jag vill gå från det analoga kanalutbudet till de fria digitala. Har även Text tv funktion och jag kan spela in det jag vill. Kostar ca 1500.

Beställt och klart:)
Låter verkligen strålande. Men hur kopplar du för att se de fasta analoga kanalerna samtidigt som du kan switcha till de digitala? Du måste ju ansluta antennkabeln mellan vägg och elgato + ytterligare en antenn för de digitala nätet?

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2007-04-30 21:53

Jag förstår säkert ingenting, men den enda EyeTV boxen som fungerar i kabelnätet hemma hos mig är den jag har EyeTV 610 for Digital Cable, Till 610an har jag sedan en kortläsare och jag har även ett betalkort. Kolla här i vilket land du bor och vilken signal du har

Ursäkta att jag är lite sen med svaret. För mig räcker själva kabel-tv kabeln som tillräcklig antenn även för det digitala nätet. Jag behöver alltså inte koppla in någon separat antenn. Är du med? Om detta inte räcker för att du ska få mottagning i ditt område så borde du kunna sätta en grenkontakt och koppla in både den medföljande bordsantennen och kabel tv kabeln i eye tv hybriden.

1
Bevaka tråden