Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För dig som är sugen på en P990i

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-30 10:11

Jag har precis skaffat mig en N95, och är mer än nöjd med den. Tog steget från en K800i och N70 (växlade lite mellan dem), och dessförinnan körde jag en p990i som tjänstenalle.
Jag skrev en recension på N95:an (engelska - läs den HÄR) och det var då det slog mig - om man idag vill ha en smartphone med WLAN, 3G och en hyfsad kamera och INTE will köra Windows Mobile (vilket jag har full förståelse för efter mina egna WM erfarenheter) så har man inte så många val att göra - man hamnar då på valet mellan någon av Nokias e-serie nallar eller N95 och på den andra sidan står Sony Ericsson P990i, så jag tänkte att det kunde vara intressant att ta en titt på P990i igen och skriva en liten recension av den med.

P990i släpptes för snart ett år sedan (även om det var i väldigt begränsade upplagor) och det var då jag skaffade min P990i. Nokia N95 som jag nu har släpptes för bara några veckor sedan, så det är såklart att P990i som är ett år äldre får lite svårt att leva upp till N95:ans nivå (eller de övriga E-series lurarna) - men den har något som de andra inte kan erbjuda:touchscreen.

Det största valet står kanske mellan att ha en S60 telefon eller en UIQ3 telefon, två väldigt olika gränssnitt som båda vilar på Symbian OS i bakgrunden. En sak man bör ha i åtanke är att det finns betydligt fler applikationer till S60 än till UIQ 3.

Nåväl - för de av er som i dag funderar på en P990i så har jag gjort en recension av den - jag dammade av min P990i och uppdaterade den med senaste fw:n och testkörde den igen. Vill ni läsa och se bilderna så är det bara att klicka HÄR (på engelska).

Jag kan givetvis svara på frågor via PM eller här i tråden!

Senast redigerat 2007-04-30 10:26
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-30 10:40

De som vill ha en P990i skall köpa en rätt "snart" iom att det är en utgående produkt. P990i håller samma standard som de tidigare modellerna, nästan samtliga mjukvaruproblem är lösta med den senaste uppdateringen (det var på tiden).

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-30 11:39

Ja, det ryktas ju en hel del om uppföljaren just nu - "P700i" för den som vill googla den. Ser ut att bli en modell som liknar M600i - fast med WLAN och en bra kamera (kanske något lånat från K-serien?)

Det här var trevligt. Klistrar tråden ett tag.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-30 15:03

Ååh, man tackar! :"> Kul att ni gillade den!

Skall komplettera den där recensionen med några testbilder tagna med P990i lite senare ikväll tänkte jag!

Här är förresten en Video på vad som sägs vara den kommande ersättaren (men, det är som sagt vad bara obekräftade rykten och ett ev. releasedatum är inte satt), men än så länge är det P990i som är det bästa Sony Ericsson har att erbjuda!

Har kört P990i i några månader nu, och är faktiskt ganska nöjd. Har egentligen bara haft ett problem, och det var att mailprogrammet obönhörligen krashade vad man än gjorde. Efter en totalåterställning fungerade allt igen.

Lite kul - nu känns det helt plötsligt väldigt gammalmodigt att skicka e-post via datorn!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-05-02 11:22

Har kompletterat reviewen med en macrobild och en landskapsbild tagen med P990i:an nu.

Kristoffer - ja visst är det så oldfashioned att sitta vid en dator och maila? Har pushmail till nallen så nu missar jag inte mycket, chefen är förvånad över hur snabb jag kan vara på att svara... hehehe

Har ni testat http://www.momail.se/ förresten? Pushmail, funkar fin-fint. Och heeelt gratis!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-02 17:17

Känns ju inte direkt som någonting man vill använda om man är lite mer seriös. För privatpersonen är det säkert bra om man är snål.

Ursprungligen av Dippaz:

Känns ju inte direkt som någonting man vill använda om man är lite mer seriös. För privatpersonen är det säkert bra om man är snål.

Tja.. pushmail är ju någonting man har bara för att det är häftigt. Det funkar ju precis lika bra att låta luren tanka mailen varje minut.

Tackar för tipset om momail! Låter nu min e-posttjänst vidarebefodra all mail till momail-adressen, som pushar den till min mobil. Skulle momail gå i konkurs/tjura/sluta fungera/brinna upp/whatever spelar det ju ingen roll - mailen finns ju i orginal hos min e-postleverantör.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-06 23:20

Vart jag än letar så verkar många ganska nöjda mellan p990i och macs förhållande till varandra, men jag förstår inte, hur gör ni?
Jag vet inte hur man uppgraderar den llr får den att synca med min kallender eller någonting? Har ni nått bra "steg för steg" tips?

Jaså? Jag vet inte en enda som fått den att synca med macen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-07 00:37

Kanske fått det om bakfoten. Lite synd på en 5000kr mobil att SE inte har anpassat sig till den växande skaran mac användare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-28 20:22

Varför är denna tråden klistrad?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-28 21:23

För att det var mycket snack om P990 och dessa frågor vid den tiden, skulle jag tro.

1
Bevaka tråden