Kan man ställa in 3D-accelerationen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om någon kan hjälpa mig med följande:

Parallels stödjer inte 3D ahrdware acceleration ännu, även om det sägs att de skall fixa detta till nästa släpp. VMware skall dock stödja detta, men i den beta-version som finns att ladda ner verkar man inte kunna ändra detta i settings, inte heller hur mycket minne man vill avsätta för VM. Någon som har någon idé?

Det skall fungera i den senaste släppningen av VMWare, tror bara det fungerar med vissa program/spel dock, typ directX 8 eller om de var nån ännu tidigare version..

Nyaste versionen

Jag laddade ner nyaste versionen idag. Varken minne eller grafik går att ändra i settings. Har jag missat något? Minnet kan ju knappast vara beroende av någon specifik DirectX?

Har du din Virtuella maskin igång när du försöker ändra? Den måste vara avstängd tror jag. (Har bara VMWare på datorn på jobbet så jag kan inte kolla nu.)

Jag har testat med maskinen både stoppad, pausad och igång. Det verkar inte göra någon skillnad. Min spontana tanke är ju i alla fall att det inte borde spela någon roll vad man har för OS eller vilken version, eftersom det är i programmet i OSX som man måste göra sina inställningar. Ingenting under System Hardware i Settings går att ändra.

Läser man vissa trådar om deras PC-applikationer, verkar det som att det spelar roll vilken licens man har, om man kan göra alla inställningar eller inte. Men, inte på en beta, väl?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-30 01:25

Kör du Vista? Har för mig att 3D-accelerationen bara fungerar i XP än så länge. För mig var det bara att klicka i 3D-acceleration i VMWare med VMen avstängd, sen gick det fint att köra DX8-test i dxdiag.

Jag kan nu verkligen säga att jag testat allt. Nähä, det får bli Boot Camp istället då, och en sbla massa omstarter...

1
Bevaka tråden