Vilken mac ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-04-29 17:29

Hej kära vänner!

Det är dags för en liten uppgradering till något nyare en min slutkörda (eller ja, lite för sega...) PowerBook G4 Titanium.

Jag funderar på att köra WoW och då behöver man ju lite högre specs (1 GHz prosecor, 1 Gb ram, lite mer hårddisk och AirPort, såklart)

Min Pb är lite slö för mej, får knappt plats med en skiva i iTunes :lol: Så vad jag behöver är en snabbare Mac för 6500 sek. Den måste inte tvunget vara bärbar, har en gammal PowerBook till liggandes nånstans så jag klarar mig. Men jag vill att den ska vara så snabbt som möjligt har funderat på iMac G5 och PB G4 Aliminum, men det finns ju flera andra.

Så därför kör jag en omröstning, vad ni tycker blir bäst.

/Oskar

Jag tycker du ska köpa en dator som DU vill ha istället för att lyssna på vad alla andra tycker. Det är väl ändå du själv som bäst vet vad du ska ha den till och vad som passar?

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-04-29 22:06

Klart jag ska, det är ju mitt val.

Men ändå tycker jag det skulle vara kul att veta vad andra tycker.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-04-29 22:12

G4 är way off att köpa idag (dock inte fel att inneha.. så nu behöver ingen attackera mig, ok? ), så de går bort. Satsa du på iMac G5.

• Medlem
  • Båstad
  • 2007-05-05 09:16

Kollade in www.tradera.com idag, en 20 tums iMac Intel kostade 1000 spänn mer än vad en G5 kostar, va roligt

1
Bevaka tråden