Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra jobbat - ny 99.se förstasida!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så ska det se ut, var min första tanke när jag fick se den nya första sidan

Klar förbättring. Nyheter uppradade som man kan skumma igenom. Och de senaste inläggen på vänster sida. Hel najjsigt!

KRAM!

Japp, skönt att få tillbaka den riktiga förstasidan. Lysande jobb killar.

Ja, se där ja. Fast jag har "dagens diskussioner" som bokmärke så någon förstasida märker jag aldrig av.

Belak jobbar på ett lysande förslag som ligger helt i 99 konceptet (vi pushar ju för användarskapat innehåll främst): Bumpa & Dumpa.

I princip innebär det att varje ny tråd har en liten pil upp och en pil ner. Dom mest populära trådarna hamnar på förstasidan helt enkelt. Med hjälp av en liten tidsfunktion gäller varje bumpning bara i 72 eller 24 timmar så att innehållet hela tiden förändras. Det är iallafall konceptet och vi får se om det blir så bra som jag tänkt mig.

Då kan ju alla bidra med "förstasidesnyheter" och sidan uppdateras varje minut. Dessutom skulle vi ju kunna ha en liten topplista - vem skapar "bäst" (mest bumpade) nyheter...

Ursprungligen av Björnström:

Belak jobbar på ett lysande förslag som ligger helt i 99 konceptet (vi pushar ju för användarskapat innehåll främst): Bumpa & Dumpa.

I princip innebär det att varje ny tråd har en liten pil upp och en pil ner. Dom mest populära trådarna hamnar på förstasidan helt enkelt. Med hjälp av en liten tidsfunktion gäller varje bumpning bara i 72 eller 24 timmar så att innehållet hela tiden förändras. Det är iallafall konceptet och vi får se om det blir så bra som jag tänkt mig.

Då kan ju alla bidra med "förstasidesnyheter" och sidan uppdateras varje minut. Dessutom skulle vi ju kunna ha en liten topplista - vem skapar "bäst" (mest bumpade) nyheter...

Spännande med bumpa/dumpa. En annan parameter som torde vara intressant är hur många prenumeranter/bevakare en tråd har. Det är ju i sig ett mått på hur het en tråd är.

Ursprungligen av Björnström:

Belak jobbar på ett lysande förslag som ligger helt i 99 konceptet (vi pushar ju för användarskapat innehåll främst): Bumpa & Dumpa.

Någon har sneglat på Digg/Reddit/osv tror jag.

Citat:

Då kan ju alla bidra med "förstasidesnyheter" och sidan uppdateras varje minut. Dessutom skulle vi ju kunna ha en liten topplista - vem skapar "bäst" (mest bumpade) nyheter...

Jag är aningen tveksam till att såna här populäritetssystem funkar på en sajt med såpass få användare (jämfört med Digg), men man får väl se.

Men annars håller jag med de övriga: lysande med en riktig förstasida! Se nu bara till att porta den till de olika underavdelningarna så slipper man få macar, iPods, 99-nyheter, och musikutrustning i en enda stor förvirring.

Jag vet inte heller "effekterna" av bumpa/dumpa möjligheten men idén ligger åtminstonde i linje med vår inriktning mot användarskapat innehåll.

Förstasida med indelning för Mac, iPod, Musik och Webb vill jag också ha men kräver en del kodande. Ligger i den eviga "att-göra-listan"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-01 14:40

Skulle ni kunna lägga upp den nya "Digga & Dumpa" -funktionen som en egen nyhet?

Det verkar inte vara så många som märkt funktionen än annars.

Vi sitter fortfarande och jobbar med 1.1 uppdateringen - den är inte slutförd ännu. När allt är redo kommer vi "lansera" och även göra ett nyhetsbrev till medlemmarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-01 16:45

Jag kan inte längre se alternativett 'medlemmar'. Är det borttaget???

Lite funderingar so far..

Angående första sidan så upplever jag den som grötig och det finns ingen indelning som gör det möjligt att snabbt för ögat fokusera och göra det lättläst för att läsa nyheterna..

Sedan skulle jag nog dela in det hela bättre på förstasidan, jag menar inläggen.. Kanske göra rubriktextens färg i respektive mac,musik,ipod eller web eller enbart en rand under.. Har lite svårt oxå att fontstorleken längst upp under beskrivningen av varje forum är olik all annan text på sidan.. Kanske dom som borde vara större då dom är det hela allt handlar om

Sedan så tycker jag att filtreringen av digga/dissa funktionen ska vara så att om man klickar på /mac så ska endast mac diskussioner dyka up dvs. trådar som e diggade under /mac och inte /musik dyka upp.. Har man gjort ett val att endast läsa /mac så ska man inte behöva trängas med /musik

Jag tycker första sidan måste slipas på lite till.. Men kan nog bli bra om det görs rätt!

När jag tänker efter så är nog reklamstapeln till höger snyggare än första sidan..

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-02 14:15

Håller med om att en filtrering av Bumpa/Dumpa-listan borde finnas.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-02 16:25

Vet inte om någon annan påtalat det någonstans men jag måste numera skriva in namn och lösen varje gång jag ska in på 99mac.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-02 16:30
Ursprungligen av Le:

Vet inte om någon annan påtalat det någonstans men jag måste numera skriva in namn och lösen varje gång jag ska in på 99mac.

Samma här, avataren försvann också, gissar att det är tillfälligt.

  • Medlem
  • 2007-05-02 16:35

Eftersom ni bägge har "n/a inlägg" (Le & eskimo) så testa det här:
1. Logga ut från 99.se
2. Rensa alla cookies från 99.se/99mac/99musik och liknande
3. Gå till http://www.99.se och logga in

  • Oregistrerad
  • 2007-05-03 17:59
Ursprungligen av jgb:

Eftersom ni bägge har "n/a inlägg" (Le & eskimo) så testa det här:
1. Logga ut från 99.se
2. Rensa alla cookies från 99.se/99mac/99musik och liknande
3. Gå till http://www.99.se och logga in

Nix. Ingenting är tillbaka.

testar...

ja se på tusan, avataren får jag nog lägga in på nytt dock...

1
Bevaka tråden