Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tråd - Problem med felaktigt antal inlägg i profilerna

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeterH:

Spännande, jag finns inte på nån lista...

Peter, har fixat ditt konto efter mycket om och men - logga ut, ta bort cookies och välkomment tillbaka!

/M

Citat:

Ja, något är väldigt skumt med ditt konto. Belak får titta på det och fixa manuellt i MySQL databasen.

Låter bra.

Nu går det faktiskt att se de 500 senaste inläggen jag skrivit (det är väl en maxgräns gissar jag) och antalet inlägg stämmer antagligen...jag vet faktiskt inte...inte superviktigt...och mina gamla PM ser jag. Tack!

Om du orkar och kan så får du gärna ändra datum då jag anslöt mig, någon gång 2002 (ex 2002-07-09 som nedanstående inlägg vore väl bra):

http://www.99.se/mac-os-9/17882-byta...id+lennartsson

Tack igen.

Vill ni fixa mitt konto oxå?

Please!

Ursprungligen av Macaddict:

Vill ni fixa mitt konto oxå?

Please!

Fixat!

/M

Fel profil kvar..

Ursprungligen av Martin Belak:

Fixat!

/M

Nä, fel fortfarande.

Jag hade samma kontonamn på ipod och 99mac och min nuvarande profil kommer från ipod.

Jag har utfört alla åtgärder som att loggat ut, raderat kakor och bytt webbläsare men inget hjälper.

Macaddict

Ursprungligen av Macaddict:

Nä, fel fortfarande.

Jag hade samma kontonamn på ipod och 99mac och min nuvarande profil kommer från ipod.

Jag har utfört alla åtgärder som att loggat ut, raderat kakor och bytt webbläsare men inget hjälper.

Macaddict

Profilen måste du tyvärr uppdatera manuellt igen, likaså avataren.

Det jag har gjort är att kopplat cirka 201 inlägg, och ett antal PM till ditt konto. Du ser inläggen om du söker på "Mina inlägg". Din inläggsräknare kommer uppdateras så fort vi kör vårt uppdateringscript.

/M

Får väl skriva in mig här också, om att jag ännu inte sett mitt namn på någon lista..
Att jag tappat massor av inlägg är inget jag gråter över

Ursprungligen av Pocahontas:

Får väl skriva in mig här också, om att jag ännu inte sett mitt namn på någon lista..
Att jag tappat massor av inlägg är inget jag gråter över

Hm... ditt konto ser OK ut... hur många inlägg saknar du? Hade du några andra usernames? Kan du posta en länk till ett inlägg där det står "n/a-inlägg".

/M

Inläggen struntar jag i, var väl över 3000.., men Supporter ska det väl stå om jag har betalt .mac.se, eller har jag missat något ..;)

Ursprungligen av Pocahontas:

Inläggen struntar jag i, var väl över 3000.., men Supporter ska det väl stå om jag har betalt .mac.se, eller har jag missat något ..;)

Skrev det i en tidigare tråd & har redan skickat PM till dig!

Jag verkar inte heller vara med på nån lista eller ha blivit uppdaterad

Svaret skickat, värst vad rörigt detta trevliga forum är just nu

Men du får väl ordning på det hela.

Ursprungligen av Pocahontas:

Svaret skickat, värst vad rörigt detta trevliga forum är just nu

Men du får väl ordning på det hela.

Haha - särskilt rörigt eftersom du redan ÄR supporter. Du har bara inte valt titeln under "inställningar -> användargrupper". Med andra ord hade jag inte glömt bumpa dig! O:-)

Ah va gott, ordning och reda igen

  • Medlem
  • 2007-05-15 21:55

En gång till försöker jag...

Mina tidigare profiler som hette Perkaby skulle jag gärna villja ha sammankopplade
med min nuvarande profil som heter Perka.

99musik: http://www.99.se/1107105-post6.html
99mac: http://www.99.se/788506-post9.html

Tack på förhand!

Ursprungligen av perka:

En gång till försöker jag...

Mina tidigare profiler som hette Perkaby skulle jag gärna villja ha sammankopplade
med min nuvarande profil som heter Perka.

99musik: http://www.99.se/1107105-post6.html
99mac: http://www.99.se/788506-post9.html

Tack på förhand!

Det där är total överkurs för mig. Användaren "Perkaby" som skapat inläggen existerar inte ens i databasen och våra script fixar inte felet. Det blir Belak som får trolla i databaserna manuellt. Sorry för strulet! :">

Grymt, I'm back in business, tackar!

Två små detaljer bara:

1. Registreringsdatum ska vara 2002 nån gång, minns inte när, men första trådstarten är från 2002-11-07. Inte väldigt noga, men det är lite småstörigt att se ut som en färsking

2. Jag har fått ett par mac-trådar knutna till mej: http://www.99.se/naetverk-saekerhet/16778-trunkning-naetverkskort-i-x-server.html samt http://www.99.se/ovrig-programvara/3312-microsoft-word-2001-a.html

Spelar inte heller nån roll egentligen, om det bara är dom, men det kan ju bli lite förvirrat om det är många fler inlägg...

  • Medlem
  • 2007-05-15 22:45
Ursprungligen av Björnström:

Det där är total överkurs för mig. Användaren "Perkaby" som skapat inläggen existerar inte ens i databasen och våra script fixar inte felet. Det blir Belak som får trolla i databaserna manuellt. Sorry för strulet! :">

Där ser man! Spännande!
Tack för svaret och bra jobbat för övrigt!

/P

Ursprungligen av PeterH:

Inte väldigt noga, men det är lite småstörigt att se ut som en färsking

Färsking? Är du medveten om att det just nu står att du har varit aktiv sedan oktober 1988? Det är ju 13 år innan 99mac startade, så färsk är du ju inte.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-05-16 07:39

Hörrni!

Det är ju helt skevt forumet, imorse var min avatar borta.... bara sådär.

Sen har jag ett mystiskt företeende, när jag postar i en tråd så står det international user, eller eskilstuna under min avatar, uppdaterar jag så försvinner det. Skummt värre...

Citat:

Färsking? Är du medveten om att det just nu står att du har varit aktiv sedan oktober 1988?

(Stod 2005 förut, vilket var mitt ipod-kontos födelsedatum. Men 88 är helrätt, borde ge mej något slags schamanstatus?)

Ursprungligen av enapa:

Hörrni!

Det är ju helt skevt forumet, imorse var min avatar borta.... bara sådär.

Sen har jag ett mystiskt företeende, när jag postar i en tråd så står det international user, eller eskilstuna under min avatar, uppdaterar jag så försvinner det. Skummt värre...

Allt är mitt fel! Jag upptäckte att ditt konto inte hade blivit "fixat" och hade saknade inlägg lite här och där som inte var kopplade till din profil. Jag körde vårt specialscript igår och fixade så att du borde ha fått tillbaka en hel del inlägg och gamla PM, eller hur?

Hursomhelst så måste du tömma cookies och logga ut för att allt ska "sätta sig". Testa det så ska du se att allt lirar igen

Tack!

  • Medlem
  • 2007-05-16 23:23

Gör dig av med kakorna och se om det blir bättre.

Nu är mitt konto fixat.

Tack

Rolloq

Då testar jag igen... Cache och cookies rensat från allt som heter 99.

Edit: And yes, it's'a working!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-17 20:35

Jag har tömt cachen och raderat alla cookies (himmel, jag hade hundratals av dom, vad GÖR dom egentligen) men det står fortfarande n/a på mig.

Funkar

Funkar inte alls här. Har loggat in och ut flera gånger och raderat varenda kaka jag har. Hjälp?

Inte här heller... Men jag förstår ju att det är er fritid som går till detta och är tacksam när det nu ordnas. Jag skulle gärna hjälpa till om jag kunde.

Bevaka tråden