Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tråd - Problem med felaktigt antal inlägg i profilerna

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Grymt jobbat Belak! Du gör en grym insats som sitter hemma och hjälper folk på fritiden - helgdag 01.34

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-02 09:25

Edit: Nej, nu var de tillbaka igen Woho!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-02 09:39

Eller har jag 2 profiler? För helt plötsligt när jag söker nya inlägg eller något sånt så säger 99.se "Är du verkligen inloggad?" och jag får logga in. Och då ibland har jag n/a och ibland fungerar det?

Hojtar till igen om att mitt konto behöver en fix då... Inläggen från mitt gamla konto "scorp" (blav dublett pga sammanslagningen) är fortfarande inte inlagda på detta kontot...

  • Medlem
  • 2007-05-02 11:21

Hej,

Har fortfarande bara historik från efter sammanslagningen.
Här är ett inlägg jag skrev i gamla tråden ang. detta. Det står att det är OK trots
att det inte är det:

http://www.99.se/1208563-post49.html

/P

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-05-02 13:30

Nu är aktiv datum rätt.

Nu är ju redaktörskapet ordnat, väldigt skönt. Däremot fortfarande problem med:

- tappade gamla PM (främst från 99musik, men också från 99mac)
- tappade antal inlägg (från 99musik och 99mac)
- tappade startdatum från 99mac/99musik (inte så viktigt men ändå)
- tappade avataren

Går det att ordna är jag tacksam. Avatar är ngt jag lägger upp själv igen, eller hur?

Vad gäller startdatum så var jag med från början på 99musik och något halvår innan på 99mac (tror jag ungefär).

Hej (igen)!

Jag saknar också alla mina PM från Musik-delen!

Tack!

Mvh

Ursprungligen av Lordlondon:

Hej (igen)!

Jag saknar också alla mina PM från Musik-delen!

Tack!

Mvh

Fixat!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Fixat!

/M

Stämmer!
Tack som tusan!

Mvh

Ursprungligen av David Lennartsson:

Nu är ju redaktörskapet ordnat, väldigt skönt. Däremot fortfarande problem med:

- tappade gamla PM (främst från 99musik, men också från 99mac)
- tappade antal inlägg (från 99musik och 99mac)
- tappade startdatum från 99mac/99musik (inte så viktigt men ändå)
- tappade avataren

Går det att ordna är jag tacksam. Avatar är ngt jag lägger upp själv igen, eller hur?

Vad gäller startdatum så var jag med från början på 99musik och något halvår innan på 99mac (tror jag ungefär).

Vad hade du för användarnamn på de olika forumen?

/M

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-05-02 18:02

Ett tips för de som inte kommer ihåg registreringsdatum:

Kolla om ni har e-post kvar från "99mac.com - 99% Macintosh Mailer" eller från ipod.se där ämnet är "Action Required to Activate Membership..."

Passa på och utnyttja fullservice-helpdesk nu när vi har obokad tid

  • Oregistrerad
  • 2007-05-02 18:20

.......och jag blev medlem tidigare än vad som anges.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-02 18:22

.......och jag blev medlem tidigare än vad som anges.
Och nu ser jag att allt annat också är borta.
Borde jag inte fått en påminnelse om mitt pro-medlemskap gått ut?

Ursprungligen av Le:

.......och jag blev medlem tidigare än vad som anges.
Och nu ser jag att allt annat också är borta.
Borde jag inte fått en påminnelse om mitt pro-medlemskap gått ut?

När blev du medlem? Du måste också logga ut och ta bort dina kakor för att kunna posta inlägg med rätt konto i fortsättningen.

/M

Hej Martin, tack för det arbete du gör nu. Det visar sig som någon skrev ovan redan i att forumet känns gemytligare, att alla på forumet är viktiga...och att sådana här saker ordnas. Tråkigt att du måste göra allt ensamt och att det inte går att hjälpa dig.

Jag hade samma användarnamn på alla forum "David Lennartsson" och samma lösenord.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-02 20:10
Ursprungligen av Martin Belak:

När blev du medlem? Du måste också logga ut och ta bort dina kakor för att kunna posta inlägg med rätt konto i fortsättningen.

/M

Sagt och gjort. Hoppas det hjälper.
Starten här på 99mac skedde senast hösten 2004.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-03 09:22

Det verkar som att jag måste ange mitt medlemsdatum manuellt för att det ska fixas:

Mitt första inlägg: http://www.99.se/422435-post1.html
Hade däremot varit medlem i någon månad innan (i väntan på min första Mac), skulle gissa på augusti 2004.

Edit: Tack för att ni fixade det!

Senast redigerat 2007-05-03 11:24

Har fel antal inlägg på detta konto, detta förmodligen på grund av att mitt nick kolliderade med användare ifrån något av det andra forumen.

Mitt gamla konto hette Scorp, här hittas ett av inläggen: http://www.99.se/personliga-presentationer/50848-scorp.html?highlight=scorp

Länka om de inläggen till mitt nuvarande konto (Forsgren) så blir jag glad

Ursprungligen av Forsgren:

Har fel antal inlägg på detta konto, detta förmodligen på grund av att mitt nick kolliderade med användare ifrån något av det andra forumen.

Mitt gamla konto hette Scorp, här hittas ett av inläggen: http://www.99.se/personliga-presentationer/50848-scorp.html?highlight=scorp

Länka om de inläggen till mitt nuvarande konto (Forsgren) så blir jag glad

Fixat!

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Fixat!

/M

Tusen tack!

Shysst, nu var det fixat!

Mitt antal inlägg är fel och datum när jag hittade hit också, borde vara maj 2001 har jag för mig. No big deal men ni ber om det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-03 15:02

Jag tror att jag ligger som 99pod-konto just nu. Borde ha några fler inlägg i alla fall, även om det inte är många

Ursprungligen av Seretur:

Jag tror att jag ligger som 99pod-konto just nu. Borde ha några fler inlägg i alla fall, även om det inte är många

Har kört scriptet på ditt konto nu. Kom ihåg att logga ut och rensa cookies innan du kommer tillbaka igen. Din profil har uppdaterats och alla gamla PM är tillbaka. Antalet inlägg i din profil uppdateras så fort vi kört statistik-scriptet inatt.

Ser att antal inlägg borde vara betydligt högre också, men men nu har jag i alla fall ett korrekt regdatum.

Hur gick det med oss som inte gick att script-fixa? Inget hopp alls eller?

Ursprungligen av PeterH:

Hur gick det med oss som inte gick att script-fixa? Inget hopp alls eller?

Peter, vad har du haft för username... posta gärna länk till inlägg du skrivit och som har "n/a inlägg".

/M

Jag skickar en länk också till ett tidigt inlägg, hoppas det hjälper:

http://www.99.se/mac-os-9/17882-byta-plats-pa-partitionernas-ikoner.html?highlight=david+lennartsson

Tack.

Bevaka tråden