Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför vill 99.se ha personlig information om mig?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här kanske har varit uppe tidigare, i så fall ber jag om ursäkt och ber om en hänvisning till rätt tråd.

Jag skulle gärna vilja att min ålder syns vid mitt namn, men jag vill ogärna lämna ut mitt namn och adress och vilka fler uppgifter ni nu vill ha. Jag antar att det finns en tanke bakom detta, hur lyder den?

  • Medlem
  • 2007-04-25 21:40

Ditt namn syns inte utåt.

Jag vet det, det står ju bredvid inmatningsfältet att det inte kommer synas för användarna. Men varför måste man skriva in det? Kan ni inte ändra på det så att man slipper lämna ut den informationen?

  • Medlem
  • 2007-04-25 21:52

Eftersom du sluter ett avtal med Mantaray AB när du blir medlem är det är uppgifter Mantaray vill ha. Martin Björnström, som äger Mantaray, vill inte sluta avtal med folk han inte känner till.
Men upgifterna stannar hos Mantaray.

Det är nog bäst att Martin själv utvecklar detta om det behövs.

Jag kan inte minnas att jag slöt något sådant avtal när jag registrerade mig (på forna 99musik) men det kanske jag gjorde?

Min spontana tanke är att vi, dvs gamla medlemmar som inte ingått avtalet i fråga, borde kunna ändra på våra uppgifter bäst vi vill, men jag inser orimligheten i att begära detta med avseende på den energi som skulle gå åt för att konfigurera forumet på ett sätt som medger det..

Så min fråga till Martin Björnström är följande: Vilken praktisk nytta har ni av att kräva denna information, dvs vid vilka situationer kan denna information komma att granskas eller på annat sätt nyttjas av er?

Jag tycker det inte det är orimligt att veta vem som skriver inlägg på vår sajt som vi lägger så mycket tid, energi och pengar på och som innebär en slags "scen" för i princip vem som helst.

Vi hade tidigare problem med anonyma användare som skrev en massa dumheter men det har nästan försvunnit helt. Vi införde detta för ungefär fyra år sedan på 99mac och ungefär en på 200 reagerar starkt mot att tala om vem dom är.

Adresserna är inte synliga för andra medlemmar och lämnar aldrig vår ägo. Vi hade ett tag planer på en "99 Macazine" - ett nyhetsbrev som postas ut till medlemmarna - men vi fick inte ihop en budget. Det kanske ändras i framtiden.

Om du vill diskutera det här utanför 99.se får du gärna maila mig: martin@bjornstrom.se

Jag har inte sagt att det är orimligt, jag hade bara föredragit om det var på ett annat sätt. Lyckligtvis, för mig, så har jag registrerat mig innan avtalet fanns och anser mig därför inte vara bunden till det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-04-27 07:48

Jag tror det finns flera medlemmar som reggat sig med fejkade namn- och adressuppgifter (det hade vi problem med på 99pod tidigare iaf), bör vi moderatorer jaga efter dessa? Eller bara påpeka det vid tillfälle kanske (med risk för att verka översittig)?

Finns ingen anledning att bråka med någon i onödan - vill folk inte lämna uppgifter men sköter sig i övrigt tycker jag vi låter dom vara helt enkelt.

1
Bevaka tråden