Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet försvinner efter natten

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-05-18 10:08

ska testa!

  • Medlem
  • 2007-05-22 09:00

jag har samma problem. airport tappar vissa nätter (2-3ggr/vecka) uppkoppling (mot wrtg54l) och kan inte logga in igen utan kräver reboot. i vissa fall fryser finder helt (och terminal.app), "force quit" dialogen går inte att få fram och hård reboot krävs. fick problemen iom 10.4.9, installerade om hela datorn, funkade bra någon vecka, sen började det igen. bluetooth är avstängt, en powerbook.

applikationer som är igång brukar vara: terminal, adium, x11, vienna, itunes, safari, mail, matlab, textmate, ibland någon kompilering.

alla tips välkomna, är riktigt less på detta.

<dryg kommentar>Om internet försvann, skulle det inte bli ett jävla liv då? Amazon skulle inte var mycket värt och stackars 99.se skulle vara historia!</dryg kommentar>

Har haft samma problem sedan en tid, testar nu att disabla Bluetooth PAN (och starta om) enligt Salling m fl. Hoppas det funkar. Och hur fasen kan något sådant slinka in i en update? Eller är det en kombo med något annat (Salling Clicker...?) som gör det...?
Edit: lite sur på mig själv också att jag inte har felsökt mer innan jag bootat om etc. Lite dålig servicegrad på mina siter nu bara för detta...

  • Medlem
  • 2007-06-03 17:57
Ursprungligen av tvamvarg:

Har haft samma problem sedan en tid, testar nu att disabla Bluetooth PAN (och starta om) enligt Salling m fl. Hoppas det funkar. Och hur fasen kan något sådant slinka in i en update? Eller är det en kombo med något annat (Salling Clicker...?) som gör det...?
Edit: lite sur på mig själv också att jag inte har felsökt mer innan jag bootat om etc. Lite dålig servicegrad på mina siter nu bara för detta...

borde svarat på min egen post angående detta, det där med bluetooth pan löste problemet (hade provat sync med en ny nokia). jag har inte salling clicker installerat.

Vad är srulet alltså? Har nog inte någon Bluetooth Pan igång tror jag men har min tel parkopplad.

Bevaka tråden