Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

slött nätverk!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-22 21:50

hej alla

har en 2mb adsl uppkoppling från glocalnet, men mina nedladdnigar (legala sådana) går väldigt slött. Har en ibook med airport extreme. Med bit torrents eller andra nedladdningar/uppdateringar och liknande så kommer jag ej över 60kbps. Vad kan detta bero på? Den trådlösa routern skall klara av 10mbps... någon som vet vart felet ligger?

Om du kör bittorrent så måste du öppna portar i din router för att protokollet skall fungera som tänkt, har man inte rätt portar öppna blir farten väldigt dålig.

Om du tex tankar ner nåt från ftp.sunet.se, vad får du för fart då?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-22 22:35

hmmm verkar få samma fart även då. Lite snabbare kanske, men problemet är att jag har haft samma dator hemma hos min bror som har samma hastighet på uppkopplingen och då har jag nått farter på iaf 350kbps... hur ställer jag in rätt portar?

I ditt torrentprogram så väljer du en port, sen forwardar du samma port till din dator i routern.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-22 22:42

har nu prövat att ladda ner från olika sajter och ftp:.er verkar som om alla nedladdningar inte kommer över 60kbps. laddar jag ned från flera olika så delar de på den siffran. Det ser ut som om jag har ett maxtak på inkommande trafik på 60kbps... är det någon inställning som jag kan ändra på?

Förmodligen är de väl ditt abbonemang som det är nåt fel på? Eftersom samma dator går med bättre fart hos din bror. Ring din leverantör och fråga dom om vad som är fel.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-22 22:44

i torrent programmet står det
"incoming port XXXX"
"automaticly map port, port succesfully mapped"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-22 22:45

kan man testa sin nätverkshastighet på någon hemsida?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-04-23 23:21

http://www.tptest.se
Ladda ner version 3.

1
Bevaka tråden