Dumt att köpa powerbook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-21 17:54

Jag köpte en macbook förra året, men sålde den strax därefter eftersom jag tyckte den var för otymplig. Skulle egentligen vilja ha en mindre, som 12" pb.

Är det dumt att satsa på en sådan?
Vad ska jag i så fall vänta mig för priser på 12" G4 1,5 ghz?

Det jag ska använda den till är surf, musik och film.

Tack för tipsen!

jag tycker inte alls att det är dumt. det är jättebra datorer som faktiskt inte har så bra andrahandsvärde så du kan få mycket dator för pengarna om du hittar rätt ex.

det som är sämst, eller minst bra, på den modellen du pratar om är dock skärmen. se till att du provar den så du vet att du tycker den duger, för den har rätt låg upplösning. 1024x768.

jag skulle kunna tänka mig att 6-7 tusen är ett rimligt pris för ett fint ex, men här är jag inte så kunnig.
det bästa är om du kan få tag på en som det är applecare på.

god jakt!

Hej,

Jag hade en PowerBook 12" under ett par månader under förra året. Jag gillade den mycket men fläkten gick igång väldigt ofta och länge på den. Det är en otroligt läcker och kompakt dator men värmen verkar inte ha någonstans att ta vägen. Så tänk på det, det kan bli en ljudlig upplevelse.

Om du hittar någon för 7000 så bör den ha 1.25 GB ram för att det ska vara värt pengarna. Om den inte är maxad så finns det prutmån.

Jag har sedan flera år en PB 12" och det är en jättebra maskin i ett nätt format. Visst hoppar fläkten igång om man tittar på rörliga bilder, men den har väl ingenstans att göra av med värmen i den lilla lådan. Men jag tycker inte att det är så det stör.
Just att det inte finns en lika liten bärbar dator nu gör att jag inte har köpt upp mig på en ny.

Hoppas på en ny liten MBP

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-04-22 13:17

Om du tycker att Macbooken är för otymplig så vet jag inte vad du har för förväntnigar på en 12" Powerbook . Den är obetydligt mindre och kostar dessutom nästan lika mycket som en ny Macbook med betydligt bättre prestanda.

Ursprungligen av onnyt:

Om du tycker att Macbooken är för otymplig så vet jag inte vad du har för förväntnigar på en 12" Powerbook . Den är obetydligt mindre och kostar dessutom nästan lika mycket som en ny Macbook med betydligt bättre prestanda.

Nej, ingen av dem går väl i innerfickan särskilt smidigt.

1
Bevaka tråden