Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme, blandat PC/Mac nätverk = problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-21 12:51

Köpte en Airport Extreme igår.
Absolut den enklaste routern att konfigurera! Men när jag sen skulle istallera nätverket på de två PC:arna vi har så blev det totalstopp! PC:n med Vista hittar inte ens nätverket! Tittar man under enhetshanteraren så framgår det att det trådlösa nätverkskortet fungerar korekt. Vad kan felet vara? I Airport-verktyg har jag kryssat i rutan "Tillåt att det här nätverket utökas". Men det händer ändå inget. Inte ens om jag kör helt okrypterat funkar det för PC:arna. Någon Mac-filtrering är inte aktiverad.
Måste jag köpa nya nätverkskort till datorerna? Har sökt på Windows hemsida efter nya drivrutiner, men det finns ju som vanligt inte!
HJÄLP!!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-04-21 13:10

Är airporten iställd i 802.11n-läge eller tillåter den alla b/g/n-klienter? Vad har pc-datorerna för nätverkskort?

  • Medlem
  • 2007-04-21 13:51

Båda PC-maskinerna har 802.11 G från Linksys. Och routern är inställd på att tillåta både B och G. Själv har jag en Mac mini så jag har ju bara G.

  • Medlem
  • 2007-04-21 19:52

Fick igång laptopen. På den stationära maskinen är det Vista. Och det programmet suger nåt så fruktansvärt! Jag kan se alla grannars nätverk. Men inte mitt eget. Varför vet jag inte.

OT. Obegripligt att man ska betala pengar för Vista när det inte ens är färdigutvecklat! Det är ju för fan bara en Beta-version!!!

1
Bevaka tråden