Efter flertalet år av gateway-burkar inhandlade jag igår min första "riktiga" router, en Linksys WRT54GL närmare bestämt, och idag försökte jag installera den efter dsl-modemet i hemnätverket - Dessvärre utan några direkt positiva resultat.

Kör, som redan nämnts i rubriken, Glocalnet ADSL, vilka i sin tur använder sig av PPPoE. När jag noggrant valde ut routern var detta något jag dubbelkollade, och stöd för det finns alltså där.
När jag kopplar in routern och kör in konfigurations-CD:n i min PC (till Mac funkar den mindre bra), verkar allt gå prima, tills den i slutfasen av installationen försöker nå min internet-anslutning. Felmeddelande dyker upp, och guiden uppmanar mig att starta om modemet och se över inloggningsuppgifter. Dessa är dock helt korrekt. Det finns mig veterligen inga fel på modemet heller, då det går utan problem direkt kopplat till datorn.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Vet att man kan konfigurera rätt hårt i den här routerns mjukvara. Dessvärre räcker inte mina ringa kunskaper till för det, inte utan hjälp i alla fall.

Någon som har erfarenheter av ovan nämnda kombination? Är det helt kört?