Finns det en spelkonsol som klarar detta?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina behov:

- CD- och DVD-spelare
- Kunna spela in TV-sändningar
- Kunna spela upp ljudfiler från mitt iTunes-bibliotek på macen. Obs trådlöst via Airport Express!
- Kunna spela upp filmklipp sparade på datorn, även detta trådlöst.
- Spela något coolt spel lite då och då

Det är fem ganska blygsamma önskningar som jag undrar om någon spelkonsol på marknaden klarar av, eller?

Som macägare är man ju van vid att det mesta fungerar utan större krångel så detta är ju också en förutsättning.

Kom gärna med förslag! Hoppas detta är rätt forum, ber om ursäkt annars.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-04-18 18:36

Xboxen kan fixa det mesta med tilllräckligt mycket meckande, men det är absolut inte utan krångel ;D tror inte det finns någon på marknaden där man kan göra alla sådanna roliga saker utan krångel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 19:12

köp en apple tv och ett ps3

Tack för svaren! Jag anade nog att xboxen skulle komma. Och att det skulle vara krångligt kände jag på mig också. Men jag är beredd att följa xbox-spåret. Min systerson har xbox och jag måste såklart spöa honom i rally. Behöver jag köpa någon extrautrustning för att få det andra att fungera? Och kan man verkligen spela in från TV på den? Förtydliga gärna om någon vet.

Sen att köpa en Apple TV och ett ps3 var liksom det jag ville undvika. Men om det är enda utvägen så får man kanske krypa till korset.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-19 00:08
Ursprungligen av zetterberg:

Mina behov:

- CD- och DVD-spelare
- Kunna spela in TV-sändningar
- Kunna spela upp ljudfiler från mitt iTunes-bibliotek på macen. Obs trådlöst via Airport Express!
- Kunna spela upp filmklipp sparade på datorn, även detta trådlöst.
- Spela något coolt spel lite då och då

Det är fem ganska blygsamma önskningar som jag undrar om någon spelkonsol på marknaden klarar av, eller?

Som macägare är man ju van vid att det mesta fungerar utan större krångel så detta är ju också en förutsättning.

Kom gärna med förslag! Hoppas detta är rätt forum, ber om ursäkt annars.

xboxen kan nästan allt detta om inte annat.

CD- och DVD-spelare, beroende på xbox så kan det bli problem med DVD, då tidigare modeller inte hanterade duallayer skivor bra alls..

spela in TV, njaa.. xboxen är USB 1.1 så bandbredden är inte den bästa och sen envisas usbtvkorten som finns med underliga drivare som det verkar finns en del små projekt men har inte sett något som funkar ordentligt. (dessutom är xboxen bara 733Mhz)

dock finns det ju frontends för mythtv som funkar riktigt bra om det kan vara en lösning?

spela upp itunes låtar genom airtuens, vore det inte lättare med macen direkt om du endå måste ha på den för att komma åt musiken? men XBMC kan streama musik från itunes ja, då spelar den ju det genom ens hemmabiosystem eller liknande som den är ansluten till.

2 sista, ja & ja, XBMC är det som du letar efter..

XBMC är guld, milt uttryckt. Att kunna bläddra runt bland utdelningarna på alla hemmets datorer och bara välja och vraka är toksmidigt, samt att den sväljer det mesta i formatsväg.

Dock går det inte att spela in TV, och det funkar inte heller att spela musik från iTunes-delningar från iTunes 7 och högre.

För att allt förutom spelande utav originalspel ska fungera så måste xboxen "chippas", vilket innebär att man bl a ersätter BIOSen i den.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-04-20 10:19

Minns att det inte var helt enkelt att få allt roligt att funka på min xbox, men det var väldigt längesedan nu och allt var i betastadier. Gissar att det finns många enklare och bättre lösningar på allt möjligt än dem jag kör

Ps. Det är synd att xboxen är så satans ful. Ingen som har moddat den i applestil? ;D

• Medlem
  • International user
  • 2007-04-20 10:53
Ursprungligen av zetterberg:

- Kunna spela upp ljudfiler från mitt iTunes-bibliotek på macen.

Med Connect360 kan du ansluta till ditt iTunes-bibliotek från xbox360 och bläddra bland samt spela upp låtarna. Jag vet inte om det var det du var ute efter?

• Medlem
  • Lund
  • 2007-04-20 10:55

Hittade en liten sida som kan hjälpa dig här:
http://savvygeek.com/2007/03/27/how-to-turn-your-xbox-into-an-appletv/

(Du kommer aldrig kunna spela upp DRM-skyddad musik på en Xbox)

Tack för alla tips! Dock undrar jag en sak: är det den gamle xboxen vi pratar om eller 360n? Finns det chippade xbox360? och XBMC till 360?

Det är den gamla xboxen vi pratar om. XBMC finns inte till 360'n.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-04-23 01:03

Den gamla,-numera snorbilliga- xboxen Går fan säkert att få för en femhundring begagnad. Brossan fick iaf tag på ett beggat PS2 med 3 kontroller, chippat och en massa spel för 500 spänn, känns nästan dumt att spela på en dator med sånna priser.

1
Bevaka tråden