Trött på 3 veckors servicetid - ska det vara så?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-04-17 23:05

Jag lämnade in min MacBook på MacRent fre. 30 mars för att få den lagad enligt garantin, då tangentbord och dvd-brännaren var trasig.

Jag sa motvilligt farväl till datorn och hoppades att den skulle vara tillbaks i min ägo om högst ett par dagar. Då jag blivit lovad att jag senast skulle få datorn innan långfredagen(6 april) så tyckte jag inte att det var allt för farligt.

Men idag när det snart gått 3 veckor och min dator inte är tillbaka ännu så börjar man bli riktigt irriterad jag har ringt som f*n och försökt få fram något vettigt men de säger bara att de väntar på reservdelarna. Nu så hade två av tre reservdelar kommit eller något sånt men dvd-brännaren är inte där ännu och de hoppas att den ska vara klar den här veckan.

Det är lite sådär lagom kul att när man som nybliven macägere sedan cirka 12 veckor sen ska bli av med den i 3 veckor. Om det ska ta sån j*vla tid för Apple att skicka reservdelar så vette fabian om det blir en Mac nästa gång.

Jag gillar verkligen Mac men det här har gjort mig riktigt förbannad.

Kände att jag var tvungen att skriva av mig. Hare gött

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-17 23:08

Vad tråkigt att höra.
Fy att bli av med datorn så jag skulle bli galen.
Därför jag har en i reserv

Ursprungligen av Tjarven:

Vad tråkigt att höra.
Fy att bli av med datorn så jag skulle bli galen.
Därför jag har en i reserv

Jo, det är oerhört trist att bli av med datorn. Har också en reserv-Mac så behöver man inte bli galen

• Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-04-17 23:14

Det är riktigt surt.
Tycker att det minsta de skulle kunna göra för mig är att ge mig en hyrdator;) men det har de inte erbjudit.
Jag är tvungen att ha tillgång hela tiden till dator så nu är jag tvungen att sitta framför en hemsk PC.

Trist att de inte har möjlighet att skruva ur en DVD brännare ur en demodator eller liknande för att lösa din dator.
Kunden ska väl stå i fokus trodde jag...?

Eller att man behåller sin dator tills dom fått alla delar. Om den fungerar någorlunda dvs. Så brukar de gå till där jag repat min.. Då brukar de ta 1 dag att få den lagad. Det är lagom.

Jag tror inte att det är MacRents fel, utan att det är reservdelstillgången som strular. De kontakter jag har haft med MacRent har varit helt outstanding i servicesynpunkt, och min erfarenhet är att dom inte slovar mer än vad dom kan hålla.
Snarare tvärt om, för att göra kunden glad.
FInns reservdelarna inne är dom sjukt snabba, gör snygga jobb och är dessutom väldigt trevliga att ha och göra med.

Hoppas hur som helst att du får tillbaka din dator snart, det där lät inge roligt!

Ursprungligen av martin wijk:

Jag tror inte att det är MacRents fel, utan att det är reservdelstillgången som strular.

Det kan vara sant, och man kanske inte ska skylla det på vare sig MacRent eller Apple, men det är en sak som förvånar mig: Varför erbjuder man inte en lånedator så länge? Jag menar, det kan ju vara en gammal utgången modell som man fått i inbyte. Att den är sämre än den som skall repareras kanske kunden kan acceptera medan man väntar? Om man har en strulande MacBook Pro så kanske man kan låna en iBook G3 under tiden? Hellre än att vara utan! Det vore service!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-19 11:44
Ursprungligen av zlop:

Jag lämnade in min MacBook på MacRent fre. 30 mars för att få den lagad enligt garantin, då tangentbord och dvd-brännaren var trasig.

Jag sa motvilligt farväl till datorn och hoppades att den skulle vara tillbaks i min ägo om högst ett par dagar. Då jag blivit lovad att jag senast skulle få datorn innan långfredagen(6 april) så tyckte jag inte att det var allt för farligt.

Men idag när det snart gått 3 veckor och min dator inte är tillbaka ännu så börjar man bli riktigt irriterad jag har ringt som f*n och försökt få fram något vettigt men de säger bara att de väntar på reservdelarna. Nu så hade två av tre reservdelar kommit eller något sånt men dvd-brännaren är inte där ännu och de hoppas att den ska vara klar den här veckan.

Det är lite sådär lagom kul att när man som nybliven macägere sedan cirka 12 veckor sen ska bli av med den i 3 veckor. Om det ska ta sån j*vla tid för Apple att skicka reservdelar så vette fabian om det blir en Mac nästa gång.

Testa också att ringa direkt till AppleCare. Jag gjorde det vid ett garantiärende ang en LCD-skärm som aldrig verkade komma fram och vips så hade reparationsverkstaden en ny skärm dagen efter. Supporten tycks ha möjlighet att prioritera upp vissa ärenden...

• Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-04-20 12:37

Nu har jag hämtat datorn. Tog 2 veckor och 6 dagar.... Var inte särskillt kul tt vänta men nu är jag glad... Mycket nya delar

Kul! Hoppas det håller nu då, zlop!

jag tycker också det är konstigt faktiskt. särskilt när det gäller macrent, som ju har en hel drös med burkar för uthyrning vad jag har förstått...
antar att man inte får låna en dator bara för att dom inte "behöver" låna ut en!
det är synd.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2007-04-22 18:21
Ursprungligen av martin wijk:

jag tycker också det är konstigt faktiskt. särskilt när det gäller macrent, som ju har en hel drös med burkar för uthyrning vad jag har förstått...
antar att man inte får låna en dator bara för att dom inte "behöver" låna ut en!
det är synd.

Du är tydligen inte medveten om att ÅF får så dåligt betalt för att reparera din dator att det finns inga marginaler att låna ut...
De får en fast ersättning för att fixa olika fel, så tar ditt fel mer än den tid som är beräknad så får de inte ett öre extra.

(jobbade själv med service på Apple datorer 1983-2000)

Ursprungligen av mikaelf:

Du är tydligen inte medveten om att ÅF får så dåligt betalt för att reparera din dator att det finns inga marginaler att låna ut...
De får en fast ersättning för att fixa olika fel, så tar ditt fel mer än den tid som är beräknad så får de inte ett öre extra.

(jobbade själv med service på Apple datorer 1983-2000)

Hmm, det är ju precis det jag menar dude. Men man måste väl ändå kunna skilja på utebliven inkomst och förlust?

Vad jag är medveten om och inte har väl ingenting med mitt resonemang att göra?

ähh...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-21 21:39

Sjukt irriterande men att skriva till den vanliga hotmeningen om att det-nog-inte-blir-mac-nästa-gång är alltid lika lustig. Du har väl valt mac för att det är en bättre plattform inte på grund av hur garantiärenden sköts?

Ursprungligen av acke:

Sjukt irriterande men att skriva till den vanliga hotmeningen om att det-nog-inte-blir-mac-nästa-gång är alltid lika lustig. Du har väl valt mac för att det är en bättre plattform inte på grund av hur garantiärenden sköts?

Vad är det för mening med att välja en bättre plattform om datorn ändå ligger på verkstaden hela tiden? Macbook:ens kvalitet är uppenbarligen undermålig och Apple borde veta bättre än att sälja på sina kunder sådant här junk.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Vad är det för mening med att välja en bättre plattform om datorn ändå ligger på verkstaden hela tiden? Macbook:ens kvalitet är uppenbarligen undermålig och Apple borde veta bättre än att sälja på sina kunder sådant här junk.

Det känns som du överdriver lite nu

Lycklingtvis har man oftast en reservdator numera, fast den som är ny Macägare lär ju knappast ha det förstås. Frågan är om en datorförsäljare skulle kunna ha konkurrensfördelar genom att erbjuda lånedator under reparationstiden.

1
Bevaka tråden