Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wwdc 2007, 3 timmar?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oj oj oj. 3 timmar.

http://www.macrumors.com/2007/04/16/wwdc-20097-keynote-scheduled-monday-june-11th/

Kan det tänka sig att det enbart blir Leopard visning?

Brukar Leopard Server visas på en keynote?

Kommer även iPhone visas?

Eller är det så att det även kommer ett OS som är som det iPhone har men till bärbar sak och att denna behöver program av utvecklare?

Jag bara spånar.

Nått stort måste det ändå vara kan man tycka.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-04-17 17:32

30 minuters genomgång av hur mycket Apple sålt på iTunes Store varav 10 minuter med trailers från filmer som har premiär där.
1 timme för att visa iPhone - igen.
45 minuter för att visa samma saker i Leopard som sist.
15 minuter för att visa "alla secret features"
30 minuter för att låta massa folk från intel, microsoft och google komma upp på scen och säga några bra saker om Apple och deras sammarbete.
= 3 timmar.

Sedan kan du även se fram i mot några veckor med gnäll över att de hemliga featuresen inte var så imponerande, att iPhone troligtvis blir försenad till sverige, att vi fortfarande har en stympad iTunes Store och att det inte kom några grymma nya Macar...

Ursprungligen av Snooze:

30 minuters genomgång av hur mycket Apple sålt på iTunes Store varav 10 minuter med trailers från filmer som har premiär där.
1 timme för att visa iPhone - igen.
45 minuter för att visa samma saker i Leopard som sist.
15 minuter för att visa "alla secret features"
30 minuter för att låta massa folk från intel, microsoft och google komma upp på scen och säga några bra saker om Apple och deras sammarbete.
= 3 timmar.

Sedan kan du även se fram i mot några veckor med gnäll över att de hemliga featuresen inte var så imponerande, att iPhone troligtvis blir försenad till sverige, att vi fortfarande har en stympad iTunes Store och att det inte kom några grymma nya Macar...

LOL
(Mycket bra beskrivning av Apples event)

Om Apple inte kommer att öppna iPhone för tredjepartsutvecklare så lär den inte få så mycket uppmärksamhet. Apple brukar lägga det största delen av tiden på att gå igenom sådant som främst intresserar utvecklare.

Största delen av tiden lär nog läggas på att visa hur man kan använda de olika nyheterna i Tiger då man utvecklar program med t ex Xcode och nya Interface Builder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-17 21:14

Jag vill se:
Mac OS X
En rejäl genomgång av Mac OS X client och server samt xCode. Alla hemligheter upp på bordet tack.

iPhone frågan är om den lanseras på WWDC. Känns lite fel och förtjänar garanterat ett eget event. Speciellt som jag inte alls tror att Apple kommer att öppna upp iPhone för andra än utvalda partners. Förövrigt vad mer än möjligheten att läsa Excel, Word och Powerpoint-filer behöver man extra?

xServes
Ser gärna snabbare hårddiskar, Cluster nodes kommer tillbaka och möjlighet att välja till 8-core.

Skärmar
Gärna större, skarpare och med extra räksallad på.

Vill inte se:
Steve Jobs, dema Dashboard, iLife, iChat med backdrop och Time Machine 75% av de tre timmarna...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-17 22:36
Ursprungligen av acke:

iPhone frågan är om den lanseras på WWDC. Känns lite fel och förtjänar garanterat ett eget event. Speciellt som jag inte alls tror att Apple kommer att öppna upp iPhone för andra än utvalda partners. Förövrigt vad mer än möjligheten att läsa Excel, Word och Powerpoint-filer behöver man extra?

Mycket extra är möjligt! Tänk dig för 20 år sen, hur mycket av dagens mobil, eller ens datormjukvara kunde du tänka dig som praktisk?
Vad sägs om Remote Desktop, eller bara SSH för att kunna styra datorn där hemma från bussen?

Citat:

xServes
Ser gärna snabbare hårddiskar, Cluster nodes kommer tillbaka och möjlighet att välja till 8-core.

Cluster node kan man ju hopppas, men jag tror inte på det. Marknaden svämmar ju av x86-servrar, Apple hade en nisch med PPC, men jag tror inte de försöker sig på det igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 00:06
Ursprungligen av lobStar:

Mycket extra är möjligt! Tänk dig för 20 år sen, hur mycket av dagens mobil, eller ens datormjukvara kunde du tänka dig som praktisk?
Vad sägs om Remote Desktop, eller bara SSH för att kunna styra datorn där hemma från bussen?

Jag skriver inte för att jag tycker det utan för att jag är nyfiken. Jag ser inte vad mer än det jag nämde som kommer att behövas. Remotestyrning är jag övertygad om att Apple kommer att lägga till själv. Det och en widget för status på Mac OS X servers.

Ursprungligen av lobStar:

Cluster node kan man ju hopppas, men jag tror inte på det. Marknaden svämmar ju av x86-servrar, Apple hade en nisch med PPC, men jag tror inte de försöker sig på det igen.

Jovisst men inga som fungerar lika bra eller alls med Mac OS X server, Xgrid, Qmaster osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-17 21:27

Förövrigt så har vi blivit utsatta för ett elakt typo. Keynoten är 90 min som vanligt.

Trist. Där dog ryktespressen.

Jag vill se Apple säga att det går att virtualisera OS X server.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-04-18 12:48

Jag vill se nya iMacs.

Ursprungligen av bmo:

Jag vill se nya iMacs.

jag vill se Macar med AMD Agena och AMD Kuma, som kommer att vara sommarens hetaste CPU:er + ATI:s DX10 grafikkort

Det är WWDC vi pratar om.
Riktat mot utvecklare.

AMD lär inte komma in i Macar på ett tag när de precis börjat med Intel.

AMD finns redan i macarna. ATI heter numera AMD.

1
Bevaka tråden