Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Data försvunnet från anteckningsfältet i Entourage adressbok.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-14 23:33

Hej!

Jag har fått ett skumt och mycket dumt problem.

I adressboken i Entourage använder jag de flesta fält, och fältet Anteckningar använder jag till just en massa anteckningar om all kommunikation jag haft med den kontakten. Rätt så viktig info ang datum för olika samtal, bokningar etc.

Nu händer detta att en stor andel av mina kontakter verkar ha fått info från en enda kontakts Anteckningsfält kopierad in i deras Anteckningsfält! Givetvis utan min inblandning. Dvs allt jag då skrivit in i anteckningsfältet på en rad kontakter är borta med vinden, och i stället står en anteckning jag gjort om en annan kontakt! Samma anteckning i varenda en av dessa andra kontakters anteckningsfält!
Jag vet inte om detta hände vid ett tillfälle eller om det sker succesivt, jag tror det senare. Det verkar ibland som att den här gamla anteckningen kopierat in sig i ytterligare kontakters fält. Har försökt komma på om det finns ett samband med något man gör, t.ex. om den här spök-anteckningen hoppar in varje gång man sparar om en kontakt el. dyl men det verkar inte ha samband med det i alla fall.

Vad är detta? En bugg? Ett spöke? Hur får jag bort det??

Nu har jag slutat skriva in i anteckningar eftersom jag ändå inte kan lita på att infon där finns kvar med det är ett problem. Framför allt är man skraj att andra fält ska börja kopiera sig också.,..då är det kört. Plis help..O:-)

Prova att återskapa databasen, håll ner alt när du startar Entourage.

Förtydligade rubriken på diskussionen /Mod

  • Medlem
  • 2007-04-15 23:50
Ursprungligen av Johan S:

Förtydligade rubriken på diskussionen /Mod

huvudproblemet är att ett en av kontakternas anteckningsfält koperiar sig till andra kontakter..

Det här med att återskapa databasen - finns några risker med det?

1
Bevaka tråden