Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på motsvarigheter till dessa Windowsprogram?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tja
kan ni ge några bra motsvarigheter på följande windows program?

-windows classic player med alla möjliga codecs.
-någon torrentklient
-open office
-winamp
-nero

tack på förhand ilecks

ps. kan man maximera rutor på en mac eller utnyttjar man aldrig hela skärmen -.- jag har testat zooma men den blir ju inte lika skarp

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-13 19:15

Hittar du inte vad du söker i Macvärlden - Stay with Windows! Det finns ingen anledning att krångla med Mac om du inte är nöjd.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-13 19:22

VLC
Transmission
NeoOffice
iTune
Toast Titanium

Dessa app tycker jag motsvara eller är bättre.
ps. Fönstrens storlek anpassas efter innehållet. Varför täcka hela skärmen med ett fönster när det inte behövs?

-well jag ville testa mac, därför köpte jag en.
-vlc har jag haft tidigare och transmission verkar bra, tack.
-jag maximera oftast för att minska på scrollen och att det känns skönare att slippa se alla ikoner på skrivbordet.

tack för tipsen Tjarven

  • Medlem
  • 2007-04-14 10:13

Fasiken! Transmission fullkomligen krossar ju Bittorrent som jag använde förut!

Ursprungligen av Dalle:

Fasiken! Transmission fullkomligen krossar ju Bittorrent som jag använde förut!

jag förstår känslan.

när man inser att man slösat massa tid och energi på något bara för att man inte orkat testa något annat, och när man väl gör det så blir man så besviken på sig själv, att man förnekar alternativens förträfflighet och kör vidare på 'samma gamla'...

det är nog därför de flesta fortfarande kör windows.

Tjarvens förslag är utmärkta, även om jag skulle föreslå Azureus istället för Transmission, men det är en smaksak antar jag.

Wire's kommentar förstår jag mig inte på, otroligt poänglöst. Ska inte en nybörjare få be om programtips utan att få uppmaningen att byta tillbaka till Windows?

Ursprungligen av glitchpunk:

Wire's kommentar förstår jag mig inte på, otroligt poänglöst. Ska inte en nybörjare få be om programtips utan att få uppmaningen att byta tillbaka till Windows?

Öhhh, det var nog inte så Wire menade. Så som jag uppfattade det så menade han att om det inte finns det som ilecks2 vill ha/behöver så kan det skapa frustration som gör att det inte är värt bytet. När man har träffat folk som säljer sin mac det första de gör för att msn inte fungerar som på pc så är det inte konstigt att man förvarnar. T ex så finns det personer som hatar iTunes, och mycket hellre kör Winamp. Iom att det inte finns någon motsvarighet till Winamp till Mac (förutom kanske VLC) så kan personen känna att det var ett rejält byte neråt. Mao, om "the Windows way" är det arbetssättet som passar personen bäst så är det slöseri med både tid och pengar att köpa en mac och försöka få den att jobba som man vill.

Vi Macanvändare är nämligen inte alltid så snabba på att berätta om nackdelarna med att ha ett äpple på burken.

Ursprungligen av irrelogical:

Öhhh, det var nog inte så Wire menade. Så som jag uppfattade det så menade han att om det inte finns det som ilecks2 vill ha/behöver så kan det skapa frustration som gör att det inte är värt bytet.

Jo, och det kan vara ett befogat svar, men kanske inte just här då trådskaparen frågade efter ett par ganska enkla, vanliga program. Tycker jag

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-14 17:58
Ursprungligen av glitchpunk:

Tjarvens förslag är utmärkta, även om jag skulle föreslå Azureus istället för Transmission, men det är en smaksak antar jag.

Wire's kommentar förstår jag mig inte på, otroligt poänglöst. Ska inte en nybörjare få be om programtips utan att få uppmaningen att byta tillbaka till Windows?

Själv kör jag remote desktop till en Win2003 server och µTorrent på den. µTorrent kommer troligen vara den bästa klienten alla kategorier oavsett platform och tveksam om någon ens någonsin kommer att slå den.
Har inte hittat någon som är värd att köra på Mac ännu faktiskt.

Tjarven: Jag ssh'ar en en BT-klient på en Linuxburk, så jag använder inte OS X till sådant heller, och jag håller absolut med om att bristen av vettiga klienter är ett problem.. även om jag tycker att Azurues är helt ok.

1
Bevaka tråden