Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS2-installation stänger av sig själv

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-04-13 08:23

Jag försöker installera CS2 (uppgradering) men det vill inte funka.

- Dator: ny MacPro, som fått sitt innehåll genom överflyttning från en äldre G4.
- Uppgradering sker från Photoshop 7.0.

Jag kommer så långt att jag fyllt i serienr (nytt och gammalt), valt installationstyp (fullständig) och valt målplats. Vid nästa knapptryckning, ”Installera”, så stängs allt av.

Jag undrar om inte detta kan vara en väg till lösningen:

Ursprungligen av Installationsskivan CS2:

Om du har Adobe Acrobat 6.0 eller tidigare installerat måste du avinstallera det innan du installerar Adobe Creative Suite 2.

Hur man ”avinstallerar” framgår inte, men jag har kastat hela den gamla Acrobat-mappen, utan resultat.

Tips, någon?

Senast redigerat 2007-04-13 08:43
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-13 08:49

Det finns oftast ett avinstallations-alternativ i installationsprogrammet. Det är det som du ska använda. Att bara slänga (program?)mappen räcker inte alltid. Det finns lite programinställningar också i Library/Application Support/Adobe - kolla om det finns några kvarlevor där.

När du skriver att den nya MacPro har fått sitt innehåll från en gammal G4 - vad menar du då? Har du flyttat över applikationerna också?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-04-13 08:56
Ursprungligen av frazze:

Det finns oftast ett avinstallations-alternativ i installationsprogrammet. Det är det som du ska använda. Att bara slänga (program?)mappen räcker inte alltid. Det finns lite programinställningar också i Library/Application Support/Adobe - kolla om det finns några kvarlevor där.

Jag har provat att slänga dessa också.

Ursprungligen av frazze:

När du skriver att den nya MacPro har fått sitt innehåll från en gammal G4 - vad menar du då? Har du flyttat över applikationerna också?

Japps, med den inbyggda funktionen för detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-13 09:42

Då skulle jag nog ringa till Adobe och fråga om det går att flytta redan installerad programvara från en G4 till en Intel och göra en uppgradering ovanpå detta. Jag säger inte att det är omöjligt, men du kör alltså PPC-kod i Rosetta och sedan vill du uppgradera detta. Inte omöjligt, men kolla med Adobe är mitt tips.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-04-13 11:12
Ursprungligen av frazze:

Då skulle jag nog ringa till Adobe och fråga om det går att flytta redan installerad programvara från en G4 till en Intel [...]

De program jag flyttat över funkar utmärkt i sin nya maskin. De startar så snällt och låter sig arbetas i.

Ursprungligen av frazze:

[...] och göra en uppgradering ovanpå detta. Jag säger inte att det är omöjligt, men du kör alltså PPC-kod i Rosetta och sedan vill du uppgradera detta. Inte omöjligt, men kolla med Adobe är mitt tips.

Det låter ju helt galet, men man vet ju aldrig. Jag får kontakta Adobe så fort jag hinner.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-04-16 14:19

Jag hade inte tid att vänta, så jag blåste hela datorn och installerade allt från början. Nu funkar även CS2.

1
Bevaka tråden