Driftsäkrast: typsnitten i Fonts eller Adobe Fonts?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-12 08:33

Jag skannar av 99mac för lite input:
Var tycker ni att jag ska lägga mina typsnitt om de bara ska användas i CS2-sviten? Driftssäkerheten är viktigast.

Antingen kan de ligga i

HD/Library/Fonts

eller i

HD/Library/Application Support/Adobe/Fonts

eller i båda. Eller så spelar det ingen roll. Vad tycks?

För att uttrycka det krasst så är det inte en fråga som lämpar sig för omröstning, lika lite som man kan folkomrösta om Sverige ligger på norra halvklotet eller inte. Vi pratar om hårda fakta här

Typsnitt som placeras i Adobe-mappen hanteras enbart av Adobe-programmen och därmed undviks ett lager av komplexitet som införs då systemet också ska hantera samma fonter. Med andra ord är detta den driftsäkraste lösningen.

I ärlighetens namn ska man säga att båda lösningarna är driftsäkra, men det kan ju dock uppstå problem med Typsnitts-cache-filer om typsnitten hanteras av systemet. Sällsynt, men förekommer.

• Medlem
  • 2007-04-12 10:43

Man kan ju använda en typsnittshanterare och helt enkelt glömma bort var de ligger också.

Dags att ta av tomteluvan?

Ursprungligen av stfm:

Man kan ju använda en typsnittshanterare och helt enkelt glömma bort var de ligger också.

Dags att ta av tomteluvan?

Så, tomteluvan borta

• Medlem
  • 2007-04-12 10:56

Omröstningen gäller inte vad som är rätt, utan vad folk har för uppfattning.

Richard, du har ju hos oss sett vad som kan hända när typsnitten plötsligt inte blir tillgängliga fast de ligger "rätt".

stfm: det är i första hand fråga om tjänstemaskiner som utför uppgifter utan att någon hanterar dem.

1
Bevaka tråden