Söker Quicksilver-plugin

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-12 00:11

Tydligen ska det finnas en plugin till Quicksilver som heter "Image Actions plugin" - som man ska kunna skala och greja med bilder med. Har googlat utan resultat ... någon som vet var man kan få tag på den?

Sedan har jag en annan fråga om QS också. Om man har markerat ett gäng filer i Finder, finns det någon plugin eller kommando för att få dem i valda i QS när man tar upp det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 00:22

om du har senaste QS, under inställningar välj plugins och alla plugins, det som du letar efter heter "Image Manipulation Actions".

om du har sakerna markerade men inte har QS uppe, tryck cmd+esc (dock är frontrow default för det knapptrycket, test slå av det eller byt), om du har QS uppe, tryck cmd+g så byter den till det som du hade valt.

om du har flera filer cmd+g smidigaste vägen, cmd+esc är samma som att starta QS och sedan välja det som man letar efter, funkar dock bara om man har en sak valt inte 4 eller så

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-12 00:27

Jag har senaste QS, men hittar den inte bland plug-insen.

Min andra fråga besvarade jag själv genom att kolla i triggers där det finns en som heter "Command window with selection".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 00:29

http://www.dnz.se/img/qs-plugin.png

bra tips med den där proxy triggern, band om cmd+esc till den och då plockar den upp flera object med precis samma knapptryck som tidigare, sparade in ett tryck iaf

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-12 00:32
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 00:33

jag har B51 (3800) som version, du?

om inte annat testa att refresha pluginslistan eller så, kolla även så att du har markerat "advanced features" under inställningar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-12 00:34

Samma här...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-12 00:41

De var advanced features som gjorde susen. Tackar!!

1
Bevaka tråden