Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill någon testa min public service radio?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-12 22:46

SR har nya adresser till sina kanaler samt Instant Hijack

Två saker. Airfoil 3:s Instant Hijack verkar fungera i Leopard. Dock finns det ingen uppdatering av Audio Hijack Pro.

På nedladdningssidan www.ylan.nu (Klicka YlanDigitalTuner!) Kan man sedan ett par minuter tillbaka tanka hem en ny databas, med nya adresser till SR:s kanaler!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-01-13 12:42

Du har inte funderat på att använda Sparkle för att sköta uppdateringar av ditt program? (Det är samma som bl a Adium använder.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 13:05
Ursprungligen av memark:

Du har inte funderat på att använda Sparkle för att sköta uppdateringar av ditt program? (Det är samma som bl a Adium använder.)

Absolut, men som det ser ut nu har jag mycket begränsad tid till programutveckling. Heltidsarbete, familj, musik och läsning konkurrerar för tillfället ut arbetet på YDT. Det är dessutom så att i stor sett allt jag gör på YDT, gör jag för första gången, vilket medför att minsta lilla feature kan ta mycket lång tid att implementera!

Sedan är det ju så med YDT:s databas, att användaren själv kan lägga in de kanaler han eller hon vill lyssna på. Det finns ju alltid en risk att användaren blir av med sin egen databas.

Annars har jag drömmar för YDT:

1) Egen inspelningsfunktion som ej är beroende av tredjepartsprogramvara!
2) Som du föreslog: Uppdateringsfunktion.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 09:06

Rogue Amoebas Airfoil 3 och AHP fungerar

Äntligen fungerar RA Instant Hijack. Dessutom verkar man kunna spela in, samtidigt som som man kör ut ljudet via Airfoil.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-20 09:21

Uppdaterad databas med SR:s nya URL:er

Det finns en databas med SR:s nya URL:er för nedladdning. Instruktioner finns på www.ylan.nu. Alternativt kan man dra ner programmet igen och radera YlanDigitalTuner-mappen i Application Support i Användarbiblioteksmappen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-12 14:29

Hej Ylan

Testar just nu din YDT. Funkar jättebra på min MacBook med 10.4.11

Tack!
P.s. Nästa projekt blir väl att göra den för iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 14:39
Ursprungligen av gunek:

Hej Ylan

Testar just nu din YDT. Funkar jättebra på min MacBook med 10.4.11

Tack!
P.s. Nästa projekt blir väl att göra den för iPhone

Ja det vore fint, men även om det är ganska rimligt att skapa ett enkelt användargränssnitt till iPhone, saknas en del komponenter som YDT är beroende. Framför allt i Quicktime (som YDT egentligen bara är ett UI och databas till). Får hoppas på iPhone 2.0!

Vänligen, ylan

Trevligt program som fungerar bra i Mac OS Tiger.
Men hur hittar man SR:s andra lokala kanaler? Jag vill ha in radio Östergötland.

Kan Ylan användas för att lyssna på redan sända program?

Hittade själv längre ner i den här tråden

Direktlänkar - sr.se

  • Medlem
  • 2008-10-21 12:14
Ursprungligen av Ylan:

Ja det vore fint, men även om det är ganska rimligt att skapa ett enkelt användargränssnitt till iPhone, saknas en del komponenter som YDT är beroende. Framför allt i Quicktime (som YDT egentligen bara är ett UI och databas till). Får hoppas på iPhone 2.0!

Vänligen, ylan

Hur ser status ut nu då, när iPhone 2 är ute?

Har installerat och det funkar.
Jag satte på Lugna Favoriter - inget hördes - satte upp högsta volym - inget hördes - satte öronen tätt intill datorn -((((((((då kom ljudet)))))))) - puh !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 00:55

Roligt med liv i tråden!

Ursprungligen av Baron:

Hur ser status ut nu då, när iPhone 2 är ute?

Ser att det finns radiospelare för QT, men ingen som kan spela SR:s program. YDT spelar SR:s WMA-strömmar, och jag är inte programmeraren som snor ihop en WMA-avkodare på fritiden.

Till Mac OS X finns det något som heter QT-kit som är ett ramverk med Cocoaklasser till QT som är ett elände utan QT-kit. Till QT finns det dessutom Flip4Mac som gör att QT kan spela WMA.

Till iPhone finns inget av ovanstående.

Nu viskar ju fåglarna att det kommer något som heter Quicktime X till Snow Leopard. Som jag förstår det är mycket av QT X nyskrivet, vilket skulle kunna innebära att det även kommer till iPhone.

Småpojkar (vad gäller programmering) som jag kan inte göra mycket utan smidiga klasser i Cocoa.

Vänligen, Ylan

En grej, nu kommer inte det här via mail iofs men jag tror det funkar här också: Varför går det inte att skicka ljudet över air foil och spela in via audio hijack pro samtidigt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 09:37
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

En grej, nu kommer inte det här via mail iofs men jag tror det funkar här också: Varför går det inte att skicka ljudet över air foil och spela in via audio hijack pro samtidigt?

Det beror på Rogue Amoebas teknik. Kan tänka mig att du skulle kunna låta AHP kapa YDT och sedan låta Airfoil kapa AHP. Hinner inte testa just nu!

Vänligen, Ylan

Stoppknapp

Jag gillar radion men saknar en stoppknapp. När man pausar en pågående sändning så är det fortfarande trafik genom bredbandet. Jag vill att man ska kunna stänga av utan att avsluta programmet. Eller har jag missat något?

Bevaka tråden