Problem med mac och xbox

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-09 18:26

Hej.

Jag har läst igenom tidigare trådar om hur folk satt ihop sina mac:ar med xbox, men de lösningarna funkar inte för mig.

I mitt närverk finns två pc:s, en mac och en xbox. Allt sitter i en finfin router. Windowsdatorerna funkar hur bra som helst med xboxen, dvs jag kommer åt filmer, musik osv i xbmc utan några problem.

Med macen kör det ihop sig. Jag kör osX 10.3.9. Vissa mappar är utdelade med hjälp av sharepoints (behörighetsinställningar är ändrade - "behörighet ärvs inom denna mapp" & "tillåt windows-gäster") och windowsdelning är aktiverad, men lik förbannat vill det sig inte.

När jag delar ut en mapp i sharepoints syns den i xbmc, men jag kommer inte åt den.

Jag behöver på ett enkelt sätt få tillgång till vissa mappar på min mac från min xbox (ej 360). Kan någon hjälpa mig med detta?

Testa genom att ansluta till din SMB-share som macen (förhoppningsvis) delar ut från någon av dina PC-burkar. För att se om det går bra. Efter detta test vet du om problemet sitter i din XBOX eller i din Mac.

Jag själv kör med XBMC som kopplar upp sig till en Mac Mini som delar ut kataloger som jag använder SharePoints för att dela ut.

1
Bevaka tråden