Hjälp! Airport extreme + usb hs = ingenting

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en switcher och köpte en macbook pro för 1 vecka sedan, jag köpte också en airport extreme. Det funkar hur bra som helst att surfa och så vidare, MEN min externa usb kan inte hittas . Dvs i airport inställningarna syns den, men den dyker inte upp under skiv-verktyg och sedan inte på skrivbordet (som den väl borde göra?). Snälla, finns det någon som kan hjälpa en själ som är som ett nyfött barn i macvärlden efter åratal i windowsvärlden?

Konkret: Hur ska min airport hitta usb hd:n?

TAck för all hjälp!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 22:56

Har inte en själv, men du skall med airport admin verktyget kunna ställa säkerheten på disken som du ansluter och som jag förstår det även markera att den skall anonseras till alla datorer på nätverket. Sen skall det även finnas ett AirPort Disk verktyg där du kan per maskin ställa om datorn då skall automounta den eller inte..

• Medlem
  • Hjo
  • 2007-04-08 23:31

prova att

anslut till hårddisken först genom att öppna din riktiga hårddisk som ligger på skrivbordet, på vänster sida finns bl a nätverk, markera den och din extra USB-hd borde dyka upp, dubbelklcka på den och anslut, efter det borde den ligga på skrivbordet.
Och efter det ska den ligga där om du har markerat i AP skivverktyg att den ska upptäckas automatiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-09 00:26

En NTFS-disk är inte redo för Airport Extreme. Formattera disken i (förslagsvis) HFS+ på din Mac.

1
Bevaka tråden