Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comhem 2mbit fråga?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-07 13:45

Hej alla

Jag har beställt comhem internet 2 mb hastighet. Tänkte Höra om det finns någon här på 99mac som har erfarenhet från comhem. Lite råd och tips om kvalite/hastighet

mch

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-04-07 16:06

För mig har Comhem fungerat utmärkt den mesta av tiden, gick precis över från 2 mb till 8 mb (endast 10 kr mer i mån. (kampanj)). Tycker man får vad man valt, t o m strax över.

  • Medlem
  • 2007-04-07 19:02
Ursprungligen av blueser:

För mig har Comhem fungerat utmärkt den mesta av tiden, gick precis över från 2 mb till 8 mb (endast 10 kr mer i mån. (kampanj)). Tycker man får vad man valt, t o m strax över.

Ok tack, jag själv byte från BBB till Comhem, där jag hade 24 mb. Där det bara var problem varje vecka,,,.

Men är det så som alla säger att man måste logga in varje gång man ska surfa,,, eller starta datorn?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-04-07 20:13
Ursprungligen av odaj:

Men är det så som alla säger att man måste logga in varje gång man ska surfa,,, eller starta datorn?

Nej, inte sedan 2004.

  • Medlem
  • 2007-04-07 20:55
Ursprungligen av Henil:

Nej, inte sedan 2004.

OK,, nån som gjort tptest med comhem. vad får ni för resulat Tack..!!

  • Medlem
  • 2007-04-07 16:37

Jag har inte haft problem med driften på bredbandet, men däremot vet jag inte om jag tycker att dom håller löftena om hastigheten man köpt. Jag har f.n 24mbit, och visst är det snabbt, men det är inte såå snabbt!

Sen har dom ju världens sämsta kundtjänst, den är "aldrig" öppen, men är den öppen så kommer man (jag iaf.) mycket sällan fram, utan får istället meddelandet "det är många som ringer, återkom senare". Vill man däremot prata med säljavdelningen, brukar det inte vara något problem att nå dom, "konstigt" nog.

Jag skulle säga att jag kanske är 70% nöjd med ComHem som bredbandsleverantör.

/swek

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-04-08 20:03
Ursprungligen av swek:

Sen har dom ju världens sämsta kundtjänst, den är "aldrig" öppen, ....

Öppettider vardagar 8-21, helger 9-18. Aldrig öppet?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-04-08 20:00

Har legat på 20-22 Mbps (24 Mb-tjänsten) just nu ca 17 Mbps.

  • Medlem
  • 2007-04-08 23:14

Jag kaske inte direkt är objektiv i min mening att dom aldrig har öppet. Det är väl mest en känsla jag fått efter att nästan aldrig komma fram till någon på kundtjänst.

Tptest gav 22mbps nu på kvällen.

edit: Världens sämst skrivna inlägg, men jag tror poängen framgår ändå...

  • Medlem
  • 2007-04-08 23:52

Har haft ComHem sedan UPC blev en del av detta företag. Inga klagomål på varken drift, hastighet eller kundtjänst för den delen (tvärtom, mycket medgörliga).

Ingen fog för oro.

1
Bevaka tråden