Det trådlösa nätet till min PoerBook slutar att fungera då det är dags att kopiera filer.

Nu är det inte illegal kopiering det rör sig om! Det är min företagspresentation jag har gjort för ett besök efter påsk, det är programuppdateringar från Apple med flera.

Varför slutar kopplingen, som annars är 100%, att fungera då man kommit en bit in i filöverföringen!? Dock sak tilläggas, en programuppdatering har jag gjort men sen var det stopp!!

Kanske ändå lättast för mig är att flytta filer med en USB-pinne? Finns det en pinne som fungerar både med Windows 2000 och Mac OS X 10.3?

Ett alternativ är givetvis att bränna presentationen på cd-skiva... men ska det verkligen behövas!?

Det fungerar att surfa på datorn. (Så jag förstår inte varför vanlig filöverföring inte fungerar. Hemsidor är ju också filer, om än rätt mycket mindre...)

D-Link AirPlus G har jag som koppling till det trådlösa nätverket.
http://www.dlink.com/products/?pid=334

Jag tänker, det kanske är mjukvara det är fel på men jag hittar ingen annan mjukvara.

Annars kanske det är antennen som inte riktigt har kontakt... men är det inte konstigt då att förbindelsen växlar mellan runt 85% till stabilt 100% täckning?? Antingen finns det kontakt eller också inte? Det kan väl inte vara bra kontakt när ledningen inte används men helt försvinna då den börjar användas?? (Belastas med mer data än en vanlig hemsida...)

Senast redigerat 2007-04-05 21:37