Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

My Book 1Tb & iTunes & iPhoto

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-05 17:36

HEJ!

Jag slog till på en generös hdd på 1Tb. Jag har en 12" 1,5GHz PB och behöver mer än de 60Gb jag har i PB.

Problem 1
När jag rippar min cd-samling, som är tänkt att hamna i låda på vinden, är det inga problem att i iTunes preferenses/inställningar ange My Book som källa. Problemet blir att när jag stänger av datorn eller kopplar bort MB (min externa hdd "My Book") så hittar inte iTunes filen när jag sedan kopplar in hdd och skall spela musik. Hur kommer sig detta? Om det inte går att lösa lämnar jag tillbaks hdd! HJÄLP!

Problem 2
Jag har försökt styra var iPhoto lägger bilderna som jag laddar upp med kameran. Det verkar inte finnas någon möjlighet att ha bilderna ngn annanstans än på den interna hdd. VARFÖR???

Tacksam för svar från ngn av er duktiga mac-proffs!

vänliga påskhälsningar!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-18 18:38

Hej!

Jag har fortfarande kvar problemet med att det inte fungerar att ansluta min 1Tb MyBook till min TC. Några idéer?

mvh
från snubbe med tålamod ... (startade tråden i april)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-10-18 19:06
Ursprungligen av Ricard:

Jag har fortfarande kvar problemet med att det inte fungerar att ansluta min 1Tb MyBook till min TC. Några idéer?

Det kanske beror på att du inte skrivit om att du har problem med nån TC i ditt första inlägg och vad det problemet skulle bestå i.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-18 22:06

Mija, tack för ditt inlägg.

När jag ansluter min externa disk, en MyBook, till min TimeCapsule (TC) kommer den inte upp i Finder. Skall den inte göra det, eller behöver jag göra en massa inställningar?

Mvh.
Ricard

1
Bevaka tråden