Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPN + AP extreme funkar ej

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu installerat ap extreme, och allt funkar perfekt förutom en sak. Min fru kan inte koppla upp sig med sin pece gentemot Region Skånes server SIG (Säker InloggninG). I deras manual står det något om att tillåta "VPN pass-through för att släppa igenom SIG IPsec-trafik". Rena grekiskan för mig. Och jag vet inte om det har med airporten att göra, men med den förra routern Netgear WGR614 var det inga problem. Någon därute som fattar vad jag snackar om?

Senast redigerat 2007-04-05 11:22
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-05 10:45

Du bör ändra rubriken till "VPN + AP extreme funkar ej" då SIG är ett lokalt produktnamn. VPN däremot är ett vedertaget begrepp. Själv äger jag bara en Airport Express så jag vet inte hur man gör det i storebrors-modellen.

VPN + AP extreme funkar ej

Jag har nu installerat ap extreme, och allt funkar perfekt förutom en sak. Min fru kan inte koppla upp sig med sin pece gentemot Region Skånes server SIG (Säker InloggninG). I deras manual står det något om att tillåta "VPN pass-through för att släppa igenom SIG IPsec-trafik". Rena grekiskan för mig. Och jag vet inte om det har med airporten att göra, men med den förra routern Netgear WGR614 var det inga problem.

Det här är vad det handlar om:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=3991920&#3991920

Tydligen något som apple känner till, men inte lyckats/vill fixa.
I forumet föreslår dom bland annat att man ska ändra inställningarna i pecen, men eftersom frugan har en jobbdator är det inte tillrådligt att gå in och ändra i den.
Någon annan som haft liknande problem?

1
Bevaka tråden