Vilket mobiloperativ bäst för mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-04-04 21:43

Jag står nu i valet och kvalet:

1. Antingen så byter jag min N73 mot en 8800 Sirocco, men den känns inte så business och stöder inte pushmail eller något kul alls. Smarrig dock.

2. Windows Mobile 6 verkar bra, men hur funkar det med mac? Någon som vet hur det är generellt att använda? Hur buggigt är det? Vilken lur är bra?

3. Hur funkar Palm OS? Någon som kör Treo som vet hur den är? Känns den inte lite 2004?

4. Vilken telefon är bra om man vill ha en smidig lur med wifi, stor skärm, (bra kamera), mailklient och gärna qwerty-tgb? Jag vill kunna hantera alla vanliga filer..

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-05 00:29

Missing Sync är ett program som skapar stöd för Palm och Windows Mobile.

Vet inte hur det är med WM6, det kanske är lite nytt för att fungera riktigt ännu. Men WM5 fungerar kanon i Missing Sync for Windows Mobile 2.5 och 3
Fungerar faktiskt bättre och har fler funktioner än Active Sync i Windows. Dock krävs det fortfarande en Windowsdator för att installera vissa PocketPC-program som är en vanlig installation som sedan skickar cab-filen till mobilen.

Jag har själv en Qtek S200 och syncar enbart mot OS X. Och antar att alla andra WM5-mobiler fungerar lika bra ihop.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-04-07 15:32

Jag körde Qtek 8100 (?) med en gammal windows mobile (2003?) på, och det var hemskt. Bra smartphonefunktioner, men hemska telefonfunktioner.. Inte så bra. Hitills är jag väldigt nöjd med Symbian 60, men i ärlighetens namn är det mer pga de bra funktionerna och startvyn snarare än möjligheten att installera program. Även om det är kul att ha den möjligheten..

1
Bevaka tråden