Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömma direkt till AppleTV?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-03 17:51

Hej,

Jag är ny till Mac och köpte precis en iMac 24". Är supernöjd men nu har jag en fråga om AppleTV.

Kan jag strömma information DIREKT till AppleTV:n från min iMacs trådlösa nätverkskort? Jag har många GB musik, fotograferar väldigt mycket med digital systemkamera och har en hel del filmer. Det vore dumt om detta inte gick att strömma trådlöst DIREKT till AppleTV.

Jag menar, 40 GB hårddisk hjälper väl ingen på traven?

MVH,
Andreas Johansson

Vänligen svara så fort som möjligt! Vill lägga beställning isåfall

Ursprungligen av WingClip:

Hej,

Jag är ny till Mac och köpte precis en iMac 24". Är supernöjd men nu har jag en fråga om AppleTV.

Kan jag strömma information DIREKT till AppleTV:n från min iMacs trådlösa nätverkskort? Jag har många GB musik, fotograferar väldigt mycket med digital systemkamera och har en hel del filmer. Det vore dumt om detta inte gick att strömma trådlöst DIREKT till AppleTV.

Jag menar, 40 GB hårddisk hjälper väl ingen på traven?

MVH,
Andreas Johansson

Vänligen svara så fort som möjligt! Vill lägga beställning isåfall

Ja det kan du fast du strömmar inte till din Apple TV ... utan från din dator till AppleTV .. jag nämnder detta eftersom du i AppleTV i menyn väljer source och där kan du välja din iMac 24" och spela allt du har i ditt iTunes. Jag nämner detta och jag nämner även kontorsentrén som jag körde sönder på roslandsgatan ...

det går också hacka AppleTV så du kan använda typ en 500GB USB HD till din AppleTV fast i standard utförande kan du endast strömma från datorn till AppleTV . nackdelen är ju dock att du måste ha din dator igång ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-04 07:44

Måste iTunes vara igång oxå?

Ursprungligen av swede:

Måste iTunes vara igång oxå?

Ja, det måste det.

Foton måste ligga på AppleTV:n. Kan ej strömmas från en annan dator.

1
Bevaka tråden