Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook med trasigt gångjärn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en iBook som jag har lyckats ha sönder. Gångjärnet som håller samman skärmen och själva datorn har knäckts. Knäckts på två håll, så att skärmen är helt lös. Nu är frågan. Eftersom den är hårt sammankopplad med skärmen och det förutom i undantagsfall verkar som man ska få byta hela panelen för att byta gångjärnet, funderar jag på något sätt att "limma" ihop den.

Epoxylim har gått genom mitt huvud, men det lär väl inte hålla. Om man förstärker med fastlimmade metallplattor i samband med det som är knäckt som förstäkning? Lödning? Lödning och metallplattor? Eller måste jag bita i det sura äpplet och skaffa en ny panel?

Kreativa förslag önskas!

Tack på förhand
Mathias

Epoxy låter inte så snyggt men kanske fungerar? Men om det inte fungerar lär det vara svårt att få loss skiten för att göra en "riktig" reparation... .P

Någon här på forumet säljer just nu en reservdels-ibook - kanske att det kan vara något?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-04 08:44

Ja, lim kommer inte att hålla på en sådan del som gångjärn. Det bästa är nog att du kontaktar ditt försäkringsbolag för att se vad det kan hjälpa dig med, sen kan du kolla på begagnat marknaden efter defekt ibook.

För att se om du själv kan laga den med delar.

Ja, så har då flickvännen lyckats bocka till gångjärnet på ersättningsdatorn. Underbart! ;/
bara så lite att den inte går att stänga, ordentligt (1cm sned vid fästet)
Antar att en ev serviceman bara bockar till den så att det funkar att stänga den om jag lämnar in för service?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-12 20:12

funderat på att byta flickvän?

Nu börjar vi bli lite nyfikna här..

Computer rage?

(Källa: http://www.fotosearch.com/PHT352/paa352000006/)

Lekfulla och/eller överviktiga husdjur?

Kanske ni behöver rejälare doningar:

http://geekologie.com/2006/10/steampunk_laptop_looks_awesome.php

1
Bevaka tråden