Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra OSCommerce lokalt på 10.3.x?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill kunna köra en OSCommere installation helt lokalt på min PowerBook med OSX 10.3.x, för att i lugn och ro kunna få till funktioner och det visuella så som jag vill ha det.

Är det någon här som gjort detta och kan verifiera att det är praktiskt möjligt att jobba på det viset? Jag kan tillägga att jag främst är ute efter att kunna skapa shopens utseende så här lokalt, huruvida eventuella produkter i databasen överlever en flytt från min lokala installation till webhotellet känns inte lika kritsikt.

Hur pass tekniskt krångligt är det att starta upp detta? (Min hjärna smälter ihop litet när den läser om kommandon i terminalen, men jag är tillräckligt korkad/envis för att våga mig ut på ökänd mark.)

Jag får igång Apache genom att dra igång webdelningen, men det skall till några fler komponenter för att få detta att funka, eller hur? En PHP modul, och en databas (MySQL) förutom själva OSCommerce-paketet.

Huga, vad tyst det blev, scary. Man borde kanske inte ha.. ens försökt.

Men nu testade jag ialla fall fast på en Win-XP PC, och efter litet strudel så gick det faktiskt att få en installation och administration att rulla med EasyPHP och en vanilla OSC.

Dåså, php anyone
?
>"doh

1
Bevaka tråden