• Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-02 13:59

Men vad i hela fridens förbenade namn.

Jag sitter på jobbet, på en Powerbook G4, 1.67 GHz + 512 MB + OS 10.4.9, och jag satt och skrev i Textredigerare. Jag klickade på Redigera > Specialtecken... för att få fram teckenpaletten. Jag tänkte att "i-kvadrat-tvåa" kunde finnas där. Klickade på "Bokmärken" och då kom regnbågspizzan och hälsade på. Jag antar att arbetsminnet tog slut.

Sedan vägrade den nu tomma Teckenpaletten försvinna! Jag loggade ut och in igen. En tom Teckenpalett dyker upp och försvinner.

Jag reparerar behörigheter i Skivverktyg, loggar ut och in igen. En tom Teckenpalett dyker upp och försvinner.

Jag prövar att reparera behörigheter i Onyx. Laddningsstapeln fastnar halvvägs, försvinner och en skylt kommer upp: "Reparationen har avbrutits." Jag rensar cachen (fortfarande i Onyx) och startar om. Loggar in. En tom Teckenpalett dyker upp och försvinner.

Jag slänger Finders och TextEdits plist-filer, loggar ut och in. Samma spökfönster!! Vad har hänt, har jag fått ett virus i skruttdatan eller aargh?

Edit: dessutom blinkar Spökpaletten till varje gång en sida laddas i Safari, varje gång jag startar ett program och varje gång jag tabbar mellan program. Jisses, hjälp!