Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilprovning vs webläsaren

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-01 18:44

Fan, 2 ggr har jag råkat ut inte är registrerat hos dom när jag har kört en av 2 bilar till bilprovning. Jag kommer i god tid och går fram till skärmdisplay att skriva in sin bilnummer, men deras dator säger nummer inte finns !
Jag var tvungen gå in i huset och be om hjälp.
De är faktiskt mycket trevliga och hjälper mej få bilen bli besiktad när jag är där, två ggr har de hjälp mej (2 bilar på halvår)

De har inget svar varför det inte fungerat för mej.

I flera år har internetbeställning via gamla Internet Explorer fungerat utmärkt. Men första gången hände i höstas och nu nyss (har två bilar).

Safari och FireFox fungerar inte för mej, bara gamle Explorer går bra. Men nu går inte Explorer inte längre trots allt godkänns och får tidspunkt osv.

Nu till min frågan: har någon av er fått samma problem som jag ? hur löste ni då ?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-01 21:52

Alltid kört Opera och inte haft problem med det.
Om du tittar efteråt bokningen kan du se din bokning?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-01 22:33
Ursprungligen av Tjarven:

Alltid kört Opera och inte haft problem med det.
Om du tittar efteråt bokningen kan du se din bokning?

Ja, jag kan se bokning och dessutom kommer mail dagar före som påminnelse innan bilprovningen.
Märkligt att internet inte har koppling till deras dator....

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-01 22:36
Ursprungligen av REP:

Ja, jag kan se bokning och dessutom kommer mail dagar före som påminnelse innan bilprovningen.
Märkligt att internet inte har koppling till deras dator....

Tveksamt att felet är hos dig isåfall, mycket tveksamt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-01 22:04

Jag bokade en tid med Safari häromdan och det gick bra. Att bilen inte gick igenom kan jag väl inte skylla på Macen?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-03 21:00

Jag besiktigade 2 bilar förra året som jag hade bokat tid för i Safari och det var inga problem då. På torsdag är det dags igen, har precis fått bekräftelsemailet, men det verkar ju inte vara någon garant att det fungera med Safari fortfarande.

Återkommer med info om hur det gick.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-04 12:35
Ursprungligen av Marco:

Återkommer med info om hur det gick.

Nyfinken hur det har gått...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-05 17:15

Nyss hemkommen från besiktningen, och bokningen fanns med i bilprovningens dator. Så du verkar ha haft extrem otur REP.

Offtopic: Bilen gick igenom med blankt protokoll.

1
Bevaka tråden