Köp av applecare till beg dator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-01 11:21

Nu har Ibooken äntligen begivit sig till de sälla jaktmarkerna. Dags att köpa nytt/begagnat.

Frågan lyder, kan man köpa en begagnat typ Macbook (svart) och sedan köpa till applecare trots att jag inte var den som köpte den ny?

Är det värt att köpa till applecare överhuvudtaget? Vad säger ni?

Ha de

Om det inte gått 1 år sedan den köptes så ska det gå - se till att du får originalkvitto och gärna leveranspapper

Prisvärt? Tja, det är som alla försäkringar - händer något så tjänar man på det, händer inget så är det bortkastade pengar

Red - förtydligande om kvitto

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-01 16:54

tack för hjälpen... du har ingen macbook till övers?

• Medlem
  • 2007-04-01 18:55

Jag är inte helt säker men jag har för mig att man kan aktivera Applecare utan orginalkvitto. Jag tror det räcker med att ange serienummret.

Ursprungligen av MP:

Jag är inte helt säker men jag har för mig att man kan aktivera Applecare utan orginalkvitto. Jag tror det räcker med att ange serienummret.

Jodå - om allt fungerar och säljaren minns rätt/är ärlig. Fördelen med originalkvitto är att man då har papper på att den inte passerat 1-års dagen. Sedan finns det ju andra fördelar med att få med originalkvittot ....

jag köpte en beggad PB för ett tag sen som var under ett år gammal. då ringde killen jag köpte den av till apple innan vi "gjorde köpet" och bad dem registrera datorn på mig, han sa dessutom till dom att jag planerade att köpa till applecare.
det gick ca tre dagar, sen ringde apple till mig och på det viset köpte jag applecare. ruggigt smidigt, och det gjorde att det inte blev nå strul med eventuella leveranspapper/kvitton etc.
så om den du köper datorn av har den registrerad hos apple rekomenderar jag helt klart att du gör så, sjukt smidigt!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-02 13:50

tack för tipset. Wijk skall genast göra detta... (när jag hittar ett bra beg obj såklart=)

1
Bevaka tråden