Ubuntu: Få till zziplib med Apache2 - hur?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förmodligen helt fel forum men jag chansar...
Jag behöver få igång zziplib med min apache2 server som springer på Ubuntu Server.
zziplib-bin har jag installerat men det är bara halvvägs hur får jag till det så att apache inkluderar biblioteket. Visst måste det finnas ett enklare sätt än att kompilera om hela Apachee2. Vi pratar ändå Ubuntu...

Kan detta vara till hjälp?

http://modzipread.sourceforge.net/

Verkar ju inte finnas nån modul i deb-format, men de kanske bara är o kompilera kåden o stoppa in LoadModule-raden i confen sen?

jodå den hittade jag med men då måste jag in med gcc osv... och det är jag bara för dålig på... men jag hoppas jag får hjälp av någon.

Finns inte gcc o allt de som standard i ubuntu?

Det gör ju inte det... men jag har installerat gcc. Det är inte svårt men trots detta får jag ett annat fel.
Detta roliga meddelande:
# make

apxs -c -I/usr/include/apr-0 -lzzip mod_zipread.c
/usr/bin/libtool --silent --mode=compile gcc -prefer-pic -pipe -I/usr/include/xmltok -I/usr/include/openssl -Wall -g -O2 -DAP_HAVE_DESIGNATED_INITIALIZER -DLINUX=2 -D_REENTRANT -D_GNU_SOURCE -pipe -I/usr/include/xmltok -I/usr/include/openssl -Wall -g -O2 -pthread -I/usr/include/apache2  -I/usr/include/apr-0   -I/usr/include/apr-0 -I/usr/include -I/usr/include/apr-0  -c -o mod_zipread.lo mod_zipread.c && touch mod_zipread.slo
mod_zipread.c:31:23: error: zzip-file.h: No such file or directory
In file included from mod_zipread.c:32:
/usr/include/zziplib.h:4:2: warning: #warning do no not use <zziplib.h>, update to include <zzip/zzip.h>
apxs:Error: Command failed with rc=65536
.
make: *** [all] Error 1
1
Bevaka tråden