Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knappar verkar ha pajjat efter rengöring.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-03-29 22:48

Det verkar som att mina piltangenter på min MacBook har lagt av efter att jag gjorde rent datorn med köksrengöringsmedel. Jag förstod att det inte var någon höjdar kemikalie att göra rent med så jag lät det inte sitta kvar särskillt länge.

Kan det ha hänt att de lagt av för rengöringen? Tycker det skulle vara skumt isf. Vet inte hur många tangentbord som jag räddat efter att jag hält ut cola och annat på dem. De håller ju för allt.

Kan det vara att jag kommit åt någon inställning eller liknande?

Tack på förhand för hjälpen

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-03-29 23:59

Vet någon om det är något slags fett eller liknande på paden? För har blivit otroligt svår att styra med. Verkar isf som att det gått bort.

Om du bara använde den "lätt fuktade trasan", om så med rengöringsmedel, bör det inte förstöra tangentbordet. Men ta det inte på skärmen. Om du andra sidan applicerade flödigt är det en helt annan sak...

Vad gäller trackpadden kan du ju testa med mikrofiberduk (som är bra till hela datorn f.ö. Sök på mikrofiber/microfiber så kommer det upp en gammal tråd i ämnet). Men något fett har det aldrig varit på padden.

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-03-30 10:59

Fett antar jag att det inte varit men jag har för mig att paden var lite mer gid i än vad min har nu. Tycker liksom att fingret glider väldigt trögt på den just nu.

Prova att gnugga näsan mot padden och se om det blir nån skillnad!

Skämt å sido. hur funkar det med extern mus? Om den beter sig likadant är det i alla fall inte paddens fel.

Länkar:
http://www.99.se/ibook-macbook/103940-rengoera-tangentbordet-pa-macbook.html
http://www.99.se/allt-om-mac/81834-kanontips-foer-datorrengoering.html

1
Bevaka tråden