Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WoW hjälp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Imac g4 1ghz. Jag har installerat WoW men det går inte att logga in. Det står bara handshaking. Jag tror det har med bandväggen att göra. Någon som vet?
Jag har två routar som internet far igenom.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-26 22:47

Två routrar? Då kan det nog bli problem.
Prova att ta bort en och testa, fungerar inte det så prova att koppla datorn direkt till nätet.

Om det visar sig vara routrarna så kolla om de stödjer port forwarding. På Blizzards hemsida står det vilka portar som måste forwardas och i korta instruktioner för hur man gör på utvalda modeller av routrar.

tack för hjälp ska se om det funkar nu.

nu behöver jag hjälp. det ser ut så här men funkar ändå inte.

Allmänna tips:

Testa med bara en router först.

Jag tror att det är fler portar än så som du måste forwarda? Ofta är det tre saker man måste fylla i:
1) Extern port(ar) (lista på dessa ska finnas på Blizzards hemsida).
2) Intern port(ar) (bör för WoW vara samma som "extern port").
3) Det interna IP som porten ska öppnas/ledas/forwardas till.

Om du har två routrar så vet jag inte vilket IP som gäller, dvs om du redan i router 1 ska ange det IP din dator har, eller om du i router 1 anger IP för router 2, och i router 2 forwardar igen till din dator.

OBSERVERA: Port forwarding funkar endast om du tilldelar din dator samma IP hela tiden (statiskt IP).

Och kolla att det verkligen är routerna som är problemet genom att koppla upp dig utan router (där du är eller hos en polare).

det är fel på router vet jag, för att jag mailade blizzard med min trace-route (nästan en logg-fil) och dem såg at det var fel på routern. Jag vet helt säkert att det är med den andra routern som det blir problem (också andra bilden). Har en pc som jag prov installerade på och den är koplad till den första routern. Det laggade för mycket dock men det gick att logga in.

MagnusB

Citat:

Allmänna tips:

Testa med bara en router först.

Jag tror att det är fler portar än så som du måste forwarda? Ofta är det tre saker man måste fylla i:
1) Extern port(ar) (lista på dessa ska finnas på Blizzards hemsida).
2) Intern port(ar) (bör för WoW vara samma som "extern port").
3) Det interna IP som porten ska öppnas/ledas/forwardas till.

Om du har två routrar så vet jag inte vilket IP som gäller, dvs om du redan i router 1 ska ange det IP din dator har, eller om du i router 1 anger IP för router 2, och i router 2 forwardar igen till din dator.

OBSERVERA: Port forwarding funkar endast om du tilldelar din dator samma IP hela tiden (statiskt IP).

Och kolla att det verkligen är routerna som är problemet genom att koppla upp dig utan router (där du är eller hos en polare).

Om jag förstod rätt så måste jag skriva in min ip också. Men jag har inte skrivit in någon ip på någon av routrarna fast det funkar på den första. Men hur ska jag få reda på om jag har en IP som ändrar sig?

Den första routern: Dlink DI-604v2.
Den andra routern: Siemens Gigaset SE505

Tveksamt om det ens går att spela WOW på din dator. Lär hacka rejält.

lite kanske men inte så mycket, 64mb grafik, 512 mb minne, 1ghz proc, snabb och fin

1
Bevaka tråden